source: 2017/24/VeikkaL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 8616

Revision 8616, 4.5 KB checked in by npo17_24, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    PhysicsObject OikeaReuna;
17    PhysicsObject VasenReuna;
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20    public override void Begin()
21    {
22
23        Level.Height = Screen.Height;
24        Level.Width = Screen.Width;
25
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        AloitaPeli();
29        LisaaLaskurit();
30
31        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
32
33        Vector impulssi = new Vector(3250.0, 0.0);
34        pallo.Hit(impulssi);
35
36
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
42        pallo.Shape = Shape.Circle;
43        Add(pallo);
44        pallo.X = 0.0;
45        pallo.Y = 0.0;
46        PhysicsObject VasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        VasenReuna.Restitution = 1.0;
48        VasenReuna.IsVisible = false;
49
50        pallo.Restitution = 1.0;
51
52        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
53        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
54
55
56        Level.Background.Color = Color.Red;
57        //Camera.ZoomToLevel(10);
58        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
59    }
60    void AloitaPeli()
61    {
62        Vector impulssi = new Vector(700.0, 0.0);
63        pallo.Hit(impulssi);
64    }
65    const double PALLON_MIN_NOPEUS = 700.0;
66
67    protected override void Update(Time time)
68    {
69        if (pallo != null && Math.Abs(pallo.Velocity.X) < PALLON_MIN_NOPEUS)
70        {
71            pallo.Velocity = new Vector(pallo.Velocity.X * 1.1, pallo.Velocity.Y);
72        }
73        base.Update(time);
74    }
75    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
76    {
77        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
78        maila.Shape = Shape.Rectangle;
79        maila.X = x;
80        maila.Y = y;
81
82        pallo.CanRotate = false;
83
84        maila.Restitution = 1.0;
85        Add(maila);
86        return maila;
87    }
88    void AsetaOhjaimet()
89    {
90        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99
100        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
101
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
103
104     
105    }
106
107
108
109    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
110    {
111        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
112        {
113            maila.Velocity = Vector.Zero;
114            return;
115        }
116        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
117        {
118            maila.Velocity = Vector.Zero;
119            return;
120        }
121
122        maila.Velocity = nopeus;
123    }
124void LisaaLaskurit()
125{
126    pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
127    pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
128}
129IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
130{
131    IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
132    laskuri.MaxValue = 10;
133    Label naytto = new Label();
134    naytto.BindTo(laskuri);
135    naytto.X = x;
136    naytto.Y = y;
137    naytto.TextColor = Color.White;
138    naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
139    naytto.Color = Level.Background.Color;
140    Add(naytto);
141    return laskuri;
142}
143    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
144    {
145        if (kohde == OikeaReuna)
146        {
147            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
148        }
149        else if (kohde == VasenReuna)
150        {
151            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
152        }
153    }
154}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.