source: 2017/24/ValtteriM/BallTag/BallTag/BallTag/BallTag.cs @ 8677

Revision 8677, 7.8 KB checked in by npo17_3, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class BallTag : PhysicsGame
10{
11    AxleJoint aj;
12
13    PlatformCharacter naapuri;
14    Image olionKuva = LoadImage("naapurileikattu");
15
16    PhysicsObject pallo;
17
18    PlatformCharacter bonnie;
19    Image olionKuva2 = LoadImage("bonnie");
20
21    PlatformCharacter mei1;
22    Image olionKuva3 = LoadImage("mei1");
23
24    PlatformCharacter pika3;
25    Image olionKuva4 = LoadImage("pika3");
26    Image tas = LoadImage("office");
27    private Image[] naapuriKavely = LoadImages("naapurileikattu1", "naapurileikattu2", "naapurileikattu3");
28    private Image[] bonnieKavely = LoadImages("bonnie1", "bonnie2", "bonnie3");
29    private Image[] pika3Kavely = LoadImages("pika3", "pika4");
30    private Image[] mei1Kavely = LoadImages("mei1", "mei2");
31    //Animation liike =
32    public override void Begin()
33    {
34        //Window.Width = 1800;
35        //Window.Height = 1000;
36        Level.Width = Screen.Width;
37        Level.Height = Screen.Height;
38        Level.Width = Window.Width;
39        Level.Height = Window.Height;
40
41        //IsFullScreen = true;
42        Gravity = new Vector(500.0, -500.0);
43        luokentta();
44       
45        Level.Background.Image = tas;
46        //luohamo();
47        //luohamo2();
48        //luohamo3();
49        //luohamo4();
50        naapuri.CollisionIgnoreGroup = 1;
51        bonnie.CollisionIgnoreGroup = 1;
52        mei1.CollisionIgnoreGroup = 1;
53        pika3.CollisionIgnoreGroup = 1;
54        luopallo();
55        //Camera.ZoomTo(new Vector(Level.Right+50, Level.Bottom+50), new Vector(Level.Left-50,Level.Top-50));
56
57        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
58        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
59        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, restart, "restart");
60
61        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, Liikuoikealle, "Liikuoikealle", naapuri);
62        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Released, Pysayta, "Liikuoikealle", naapuri);
63        Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, Liikuvasemmalle, "Liikuvasemmalle", naapuri);
64        Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Released, Pysayta, "Liikuvasemmalle", naapuri);
65        Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Pressed, hyppaa, "hyppaa", naapuri);
66        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, kyykky, "Liikuvasemmalle", naapuri);
67        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Released, nouse, "Liikuvasemmalle", naapuri);
68
69        Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Pressed, heita, "heita", naapuri);
70
71
72        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuoikealle, "Liikuoikealle", bonnie);
73        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuvasemmalle, "Liikuvasemmalle", bonnie);
74        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "hyppaa", bonnie);
75        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Pysayta, "Liikuvasemmalle", bonnie);
76        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Pysayta, "Liikuoikealle", bonnie);
77        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, kyykky, "kyykky", bonnie);
78        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, nouse, "nouse", bonnie);
79
80
81
82
83        Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Down, Liikuoikealle, "Liikuoikealle", mei1);
84        Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, Liikuvasemmalle, "Liikuvasemmalle", mei1);
85        Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Pressed, hyppaa, "hyppaa", mei1);
86        Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Released, Pysayta, "Liikuvasemmalle", mei1);
87        Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Released, Pysayta, "Liikuoikealle", mei1);
88        Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Down, kyykky, "kyykky", mei1);
89        Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Released, nouse, "nouse", mei1);
90
91        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuoikealle, "Liikuoikealle", pika3);
92        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuvasemmalle, "Liikuvasemmalle", pika3);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "hyppaa", pika3);
94        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Pysayta, "Liikuvasemmalle", pika3);
95        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Pysayta, "Liikuoikealle", pika3);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, kyykky, "kyykky", pika3);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, nouse, "nouse", pika3);
98    }
99    void kyykky(PlatformCharacter hamo)
100    {if (hamo.Height > 65)
101        {
102            hamo.Height = hamo.Height / 2;
103        }
104    }
105    void nouse(PlatformCharacter hamo)
106    {
107        hamo.Height = hamo.Height *2;
108    }
109    void Liikuoikealle(PlatformCharacter hamo)
110    {
111       // hamo.AnimWalk.Start();
112
113        hamo.Walk(500.0);
114
115
116       // if (hamo.Tag.Equals("bonnie"))
117           // if (hamo.Tag.Equals("naapuri"))
118        {
119            hamo.AnimWalk.Resume();
120        }
121    }
122    void Pysayta(PlatformCharacter hamo)
123    {
124        hamo.AnimWalk.Pause();
125    }
126               
127        void Liikuvasemmalle(PlatformCharacter hamo)
128    {
129        hamo.Walk(-500.0);
130        hamo.AnimWalk.Resume();
131
132    }
133    void hyppaa(PlatformCharacter hamo)
134    {
135        hamo.Jump(750.0);
136    }
137
138    void luokentta()
139    {
140        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
141        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka);
142        ruudut.SetTileMethod('N', luohamo);
143        ruudut.SetTileMethod('B', luohamo2);
144        ruudut.SetTileMethod('M', luohamo3);
145        ruudut.SetTileMethod('p', luohamo4);
146        ruudut.Execute(50, 50);
147    }
148
149    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
150    {
151        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
152        palikka.Position = paikka;
153        palikka.Shape = Shape.Rectangle;
154        palikka.Color = Color.Gray;
155        Add(palikka);
156    }
157
158    void luohamo(Vector paikka, double leveys, double korkeus )
159    {
160        naapuri = new PlatformCharacter(70, 70);
161        naapuri.Image = olionKuva;
162        naapuri.Tag = "naapuri";
163        naapuri.Position = paikka;
164        naapuri.AnimWalk = new Animation(naapuriKavely);
165        AddCollisionHandler(naapuri, "pallo", osuipalloon);
166        //naapuri.Animation = new Animation(naapuriKavely);
167        //naapuri.Animation.Start();
168        Add(naapuri);
169    }
170
171
172    void luohamo2(Vector paikka, double leveys, double korkeus )
173    {
174        bonnie = new PlatformCharacter(70, 70);
175        bonnie.Image = olionKuva2;
176        bonnie.Tag = "bonnie";
177        bonnie.Position = paikka;
178        bonnie.AnimWalk = new Animation(bonnieKavely);
179        Add(bonnie);
180
181
182    }
183    void luohamo3(Vector paikka, double leveys, double korkeus )
184    {
185        mei1 = new PlatformCharacter(70, 70);
186        mei1.Image = olionKuva3;
187        mei1.Tag = "mei1";
188        mei1.Position = paikka;
189        mei1.AnimWalk = new Animation(mei1Kavely);
190        Add(mei1);
191
192
193    }
194    void luohamo4(Vector paikka, double leveys, double korkeus )
195    {
196        pika3 = new PlatformCharacter(70, 70);
197        pika3.Image = olionKuva4;
198        pika3.Tag = "pika3";
199        pika3.Position = paikka;
200        pika3.AnimWalk = new Animation(pika3Kavely);
201        Add(pika3);
202
203     
204    }
205    void restart()
206    {
207
208        ClearAll();
209        luokentta();
210        Begin();
211    }void luopallo()
212    {
213        pallo = new PhysicsObject(40, 40,Shape.Circle);
214        pallo.Tag = "pallo";
215        Add(pallo);
216    }void osuipalloon(PhysicsObject hamo,PhysicsObject kohde)
217    {
218        aj = new AxleJoint(hamo, kohde);
219        Add(aj);
220    }void heita(PlatformCharacter heittaja)
221    {
222        aj.Destroy();
223        pallo.Hit(new Vector(1000,1000));
224    }
225}   
226
227
228
229
230
231
232
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.