source: 2017/24/ValtteriM/BallTag/BallTag/BallTag/BallTag.cs @ 8495

Revision 8495, 1.4 KB checked in by npo17_3, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class BallTag : PhysicsGame
10{
11    PlatformCharacter naapuri;
12    Image olionKuva = LoadImage("naapurileikattu");
13
14    public override void Begin()
15    {
16        Gravity = new Vector(500.0, -500.0);
17        luokentta();
18        luohamo();
19
20        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
21        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
22
23        Keyboard.Listen(Key.L,ButtonState.Down, Liikuoikealle, "Liikuoikealle");
24
25
26
27
28
29    }
30    void Liikuoikealle()
31    {
32        naapuri.Walk(500.0);
33    }
34
35    void luokentta()
36    {
37     TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka);
39
40        ruudut.Execute(50, 50);
41    }
42
43    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
44    {
45        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
46        palikka.Position = paikka;
47        palikka.Shape = Shape.Rectangle;
48        palikka.Color = Color.Gray;
49        Add(palikka);
50    }
51
52    void luohamo()
53    {
54        naapuri = new PlatformCharacter(100, 100);
55        naapuri.Image = olionKuva;
56        Add(naapuri);
57    }
58   
59   
60}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.