source: 2017/24/TuukkaV/Raketti/Raketti/Raketti/Raketti.cs @ 8710

Revision 8710, 3.3 KB checked in by npo17_25, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Raketti : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 10000;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Dänkki2");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("MLG");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32        Timer liikutusajastin = new Timer();
33        liikutusajastin.Interval = 0.01;
34        liikutusajastin.Timeout += SiirraPelaajaaOikeammalle;
35        liikutusajastin.Start();
36    }
37    void SiirraPelaajaaOikeammalle()
38    {
39        pelaaja1.Push(new Vector(nopeus, 0.0));
40    }
41
42    void LuoKentta()
43    {
44        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
45        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
46        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
47        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
48        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
49        Level.CreateBorders();
50        Level.Background.CreateGradient(Color.MediumVioletRed, Color.LimeGreen);
51    }
52
53    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        taso.Position = paikka;
57        taso.Color = Color.YellowGreen;
58        Add(taso);
59    }
60
61    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
62    {
63        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
64        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
65        tahti.Position = paikka;
66        tahti.Image = tahtiKuva;
67        tahti.Tag = "tahti";
68        Add(tahti);
69    }
70
71    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
74        pelaaja1.Position = paikka;
75        pelaaja1.Mass = 4.0;
76        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
77        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
78        Add(pelaaja1);
79    }
80
81    void LisaaNappaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85
86       
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
88
89        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
90
91        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
92
93        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
94    }
95
96    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
97    {
98        hahmo.Walk(nopeus);
99    }
100
101    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
102    {
103        hahmo.ForceJump(nopeus);
104    }
105
106    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
107    {
108        maaliAani.Play();
109        MessageDisplay.Add("Löysit rikkaruohoa!");
110        tahti.Destroy();
111    }
112}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.