source: 2017/24/TuukkaV/Pongi/Pongi/Pongi/Pongi.cs @ 8699

Revision 8699, 5.8 KB checked in by npo17_25, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pongi : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        pallo.KineticFriction = 0.0;
40        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
41        Add(pallo);
42        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
43       
44
45        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
46        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
47
48        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
49        vasenReuna.Restitution = 1.0;
50        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
51        vasenReuna.IsVisible = false;
52
53        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
54        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
55        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
56        oikeaReuna.IsVisible = false;
57
58        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
59        ylaReuna.Restitution = 1.0;
60        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
61        ylaReuna.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
64        alaReuna.Restitution = 1.0;
65        alaReuna.IsVisible = false;
66        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
67
68        Level.BackgroundColor = Color.Black;
69
70        Camera.ZoomToLevel();
71    }
72
73    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
74    {
75        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
76        maila.Shape = Shape.Rectangle;
77        maila.X = x;
78        maila.Y = y;
79        maila.Restitution = 1.0;
80        maila.KineticFriction = 0.0;
81        Add(maila);
82        return maila;
83        pallo.CanRotate = false;
84    }
85
86    void LisaaLaskurit()
87    {
88        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
89        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
90    }
91
92    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
93    {
94        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
95        laskuri.MaxValue = 10;
96
97        Label naytto = new Label();
98        naytto.BindTo(laskuri);
99        naytto.X = x;
100        naytto.Y = y;
101        naytto.TextColor = Color.White;
102        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
103        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
104        Add(naytto);
105
106        return laskuri;
107    }
108
109    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
110    {
111        if (kohde == oikeaReuna)
112        {
113            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
114        }
115        else if (kohde == vasenReuna)
116        {
117            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
118        }
119    }
120
121    void AloitaPeli()
122    {
123        Vector impulssi = new Vector(2001.0, 0.0);
124        pallo.Hit(impulssi);
125    }
126
127    void AsetaOhjaimet()
128    {
129        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
130        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
131        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
132        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
133
134        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
135        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
136        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
137        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
138
139        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
140        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
141
142        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
143        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
144        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
145        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
146
147        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
148        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
149        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
150        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
151
152        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
153        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
154    }
155
156    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
157    {
158        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
159        {
160            maila.Velocity = Vector.Zero;
161            return;
162        }
163        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
164        {
165            maila.Velocity = Vector.Zero;
166            return;
167        }
168
169        maila.Velocity = nopeus;
170    }
171}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.