source: 2017/24/TomiK/AvaruusTaistelu/AvaruusTaistelu/AvaruusTaistelu/AvaruusTaistelu.cs @ 8665

Revision 8665, 2.8 KB checked in by npo17_15, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class AvaruusTaistelu : PhysicsGame
10{
11
12   
13    LaserGun aluksenase;
14    PhysicsObject uuni;
15    PhysicsObject vihollinen;
16    Image Uunikuva = LoadImage("Uuni");
17    Image Vihollinenkuva = LoadImage("Vihollinen");
18    Image Asteroidkuva = LoadImage("Asteroidi");
19    Image Rakettikuva = LoadImage("Raketti");
20    PhysicsObject asteroid;
21    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
22    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
23    Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-200, 0);
24    Vector nopeusOikealle = new Vector(200, 0);
25    PhysicsObject alus;
26    public override void Begin()
27    {
28        Level.CreateBorders();
29       
30        Mouse.IsCursorVisible = true;
31       
32        alus = new PhysicsObject(40.0, 60.0);
33        Add(alus);
34        alus.Image = Rakettikuva;
35        Camera.Follow(alus);
36
37        vihollinen = new PhysicsObject(40.0, 60.0);
38        Add(vihollinen);
39        vihollinen.Image = Vihollinenkuva;
40
41        SmoothTextures = false;
42
43        uuni = new PhysicsObject(10.0, 10.0);
44        uuni.X = -10;
45        uuni.Y = 40;
46        Add(uuni);
47        uuni.Image = Uunikuva;
48
49
50
51        asteroid = new PhysicsObject(100.0, 100.0);
52        asteroid.Image = Asteroidkuva;
53
54        Add(asteroid);
55
56
57        LaserGun laserase = new LaserGun(20, 5);
58       
59        //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, ammuasella, "Ammu", alus);
60       
61
62
63
64
65
66        // Gravity = new Vector(0.0, -500.0);
67
68
69        Level.Background.Color = Color.Blue;
70
71        ohjaimet();
72
73       
74       
75
76     
77
78
79       
80
81    }
82
83    void ohjaimet()
84    {
85        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
86
87        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, asetanopeus, " Liikuta alusta ylös", alus, nopeusYlos);
88        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, asetanopeus, null, alus, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, asetanopeus, " Liikuta alusta alas", alus, nopeusAlas);
90        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, asetanopeus, null, alus, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, asetanopeus, " Liikuta alusta vasemmalle", alus, nopeusVasemmalle);
92        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, asetanopeus, null, alus, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, asetanopeus, " Liikuta alusta oikealle", alus, nopeusOikealle);
94        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, asetanopeus, null, alus, Vector.Zero);
95       // Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed,);
96    }
97
98    void asetanopeus(PhysicsObject alus, Vector nopeus)
99    {
100        alus.Velocity = nopeus;
101
102
103    }
104
105
106
107}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.