source: 2017/24/TomasM/SpaceInvanders/SpaceInvanders/SpaceInvanders/SpaceInvanders.cs @ 8613

Revision 8613, 2.1 KB checked in by npo17_17, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class SpaceInvanders : PhysicsGame
10{
11
12    PhysicsObject pelaaja;
13    PhysicsObject Pahis;
14    public override void Begin()
15    {
16        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
17        LuoPelaaja();
18        LuoPahis();
19        Asteroidit();
20        Level.Background.Image = LoadImage ("tahtitaivas");
21        Level.Background.Size = Screen.Size;
22   
23
24        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
25        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
26        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
27        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
28
29        Level.Width = Screen.Width;
30        Level.Height = Screen.Height;
31        Level.CreateBorders();
32
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34    }
35    void LiikutaPelaajaa(Vector suunta)
36    {
37
38        pelaaja.Move(suunta);
39        pelaaja.Angle = suunta.Angle - Angle.RightAngle;
40
41       
42    }
43    void LuoPelaaja()
44    {
45
46        pelaaja = new PhysicsObject(75.0, 75.0);
47        pelaaja.Image = LoadImage("avaruusalus");
48        AddCollisionHandler(pelaaja, "pahapoika", BOOM);
49
50       
51
52
53        Add(pelaaja);
54
55
56
57       
58
59    }
60   
61    void BOOM(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pahis)
62    {
63
64
65    }
66       void LuoPahis()
67    {
68        Pahis = new PhysicsObject(75.0, 75.0);
69        //Pahis.Tag "kelju";
70        Add(Pahis);
71        Pahis.Image = LoadImage("ufokuva2"); 
72       
73
74
75    }
76   
77    void Asteroidit()
78    {
79        PhysicsObject asteroidi = new PhysicsObject(100.0, 100.0);
80            asteroidi.Image = LoadImage("komeetta");
81        asteroidi.X = 600.0;
82        asteroidi.Y = -300.0;
83        asteroidi.Tag = "pahapoika";
84        Add(asteroidi);
85
86    }
87   
88}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.