source: 2017/24/TomasM/SpaceInvanders/SpaceInvanders/SpaceInvanders/SpaceInvanders.cs @ 8567

Revision 8567, 1.2 KB checked in by npo17_17, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class SpaceInvanders : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pelaaja;
12    public override void Begin()
13    {
14        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
15        LuoPelaaja();
16        Level.Background.Image = LoadImage ("tahtitaivas");
17        Level.Background.Size = Screen.Size;
18
19        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
20        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
21        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
22        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
23
24        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
25    }
26    void LiikutaPelaajaa(Vector suunta)
27    {
28        pelaaja.Move(suunta);
29        pelaaja.Angle = suunta.Angle - Angle.RightAngle;
30    }
31    void LuoPelaaja()
32    {
33
34        pelaaja = new PhysicsObject(75.0, 75.0);
35        pelaaja.Image = LoadImage("avaruusalus");
36        Add(pelaaja);
37    }
38}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.