source: 2017/24/TomasM/SpaceInvanders/SpaceInvanders/SpaceInvanders/SpaceInvanders.cs @ 8558

Revision 8558, 1.2 KB checked in by npo17_17, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class SpaceInvanders : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pelaaja;
12    public override void Begin()
13    {
14        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
15        LuoPelaaja();
16        Level.Background.Color = Color.Black;
17
18        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
19    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
20        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
21          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
22        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
23          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
24        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
25          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
26
27        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
28        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
29    }
30    void LiikutaPelaajaa(Vector suunta)
31{
32        pelaaja.Move(suunta);
33
34    }
35    void LuoPelaaja ()
36    {
37
38        pelaaja = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
39        pelaaja.Image = LoadImage("avaruusalus");
40        Add(pelaaja);
41    }
42}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.