source: 2017/24/MikoA/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 8492

Revision 8492, 2.5 KB checked in by npo17_20, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13     
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    public override void Begin()
19    {
20        LuoKentta();
21        AsetaOhjaimet();
22        AloitaPeli();
23    }
24
25    void LuoKentta()
26    {
27        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
28        pallo.Shape = Shape.Circle;
29        pallo.X = 0.0;
30        pallo.Y = 0.0;
31        pallo.Restitution = 1.0;
32        Add(pallo);
33
34        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
35        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
36
37
38        Level.CreateBorders(1.0, false);
39        Level.BackgroundColor = Color.Green;
40
41        Camera.ZoomToLevel();
42
43    }
44    void AloitaPeli()
45    {
46        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
47        pallo.Hit(impulssi);
48    }
49    void LuoMaila(double x, double y)
50    {
51     PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
52        maila.Shape = Shape.Rectangle;
53        maila.X = x;
54        maila.Y = y;
55        maila.Restitution = 1.0;
56        Add(maila);
57        return maila;
58     }
59    void AsetaOhjaimet()
60    {
61        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlös);
62        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
63        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
64        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
65
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
70
71        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
72        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
73    }
74    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
75    {
76        maila.Velocity = nopeus;
77    }
78}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.