source: 2017/24/MikoA/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 10335

Revision 8526, 4.7 KB checked in by npo17_20, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13     
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29    }
30
31    void LuoKentta()
32    {
33        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
34        pallo.Shape = Shape.Circle;
35        pallo.X = 0.0;
36        pallo.Y = 0.0;
37        pallo.Restitution = 1.0;
38        pallo.KineticFriction = 0.0;
39        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
40        Add(pallo);
41        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
53        oikeaReuna.IsVisible = false;
54        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
55        ylaReuna.Restitution = 1.0;
56        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
57        ylaReuna.IsVisible = false;
58        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
59        alaReuna.Restitution = 1.0;
60        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
61        alaReuna.IsVisible = false;
62
63        Level.BackgroundColor = Color.Black;
64       
65       
66        Camera.ZoomToLevel();
67
68    }
69   
70    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
71    {
72     PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
73        maila.Shape = Shape.Rectangle;
74        maila.X = x;
75        maila.Y = y;
76        maila.Restitution = 1.0;
77        Add(maila);
78        return maila;
79     }
80    void AloitaPeli()
81    {
82        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
83        pallo.Hit(impulssi);
84    }
85    void AsetaOhjaimet()
86    {
87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlös);
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
91
92        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
96
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
99    }
100    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
101    {
102        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
103        {
104            maila.Velocity = Vector.Zero;
105            return;
106        }
107        if((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
108        {
109            maila.Velocity = Vector.Zero;
110            return;
111        }
112        maila.Velocity = nopeus;
113    }
114    void LisaaLaskurit()
115    {
116        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
117        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
118    }
119    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
120    {
121        IntMeter laskuri =new IntMeter(0);
122        laskuri.MaxValue = 10;
123
124        Label naytto = new Label();
125        naytto.BindTo(laskuri);
126        naytto.X = x;
127        naytto.Y = y;
128        naytto.TextColor = Color.White;
129        naytto.BorderColor= Level.Background.Color;
130        naytto.Color = Level.Background.Color;
131        Add(naytto);
132        return laskuri;
133    }
134    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
135    {
136        if (kohde == oikeaReuna)
137        {
138            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
139        }
140        else if (kohde == vasenReuna)
141        {
142            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
143        }
144    }
145
146}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.