source: 2017/24/LeeviE/Peli/Jump/Jump/Jump/Jump.cs @ 8761

Revision 8761, 7.1 KB checked in by npo17_23, 2 years ago (diff)

Spawni asetettu oikeeksi

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Jump : PhysicsGame
10{
11    Image pelaajankuva = LoadImage("Tyyppi peliin cropattu");
12    Image platformi = LoadImage("Plat");
13     double nopeusOikea = 600.0;
14    double nopeusVasen = -600.0;
15    double hyppy = 1500.0;
16   
17
18    PlatformCharacter pelaaja;
19
20    Image groundimage = LoadImage("Laatta4");
21    Image tausta = LoadImage("bg2");
22    Image taahti = LoadImage("tääthi");
23    Image vihu1 = LoadImage("Vihu");
24    int kenttaNro = 1;
25   
26   
27
28    public override void Begin()
29    {
30        SeuraavaKentta();
31
32     
33        //Luolaatta(0.0, -100.0);
34        //Luolaatta(100.0, -200.0);
35
36        //Level.Background.Image = tausta;
37        //Level.Background.ScaleToLevelFull = tausta;
38
39
40
41       
42    }
43    void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
44    {
45        PhysicsObject maali = new PhysicsObject(100.0, 100.0);
46       
47        maali.Position = paikka;
48        maali.Tag = "maali";
49
50        Add(maali);
51           
52    }
53   void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(84.0, 124.0);
56        vihollinen.Image = vihu1;
57        vihollinen.CanRotate = false;
58        SmoothTextures = false;
59        vihollinen.Position = paikka;
60        vihollinen.Tag = "vihollinen";
61        Add(vihollinen);
62
63    }
64
65 
66    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        pelaaja = new PlatformCharacter(50.0, 50.0);
69        pelaaja.Image = pelaajankuva;
70        SmoothTextures = false;
71        pelaaja.Position = paikka;
72        AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen);
73        AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen", TormaaViholliseen);
74        AddCollisionHandler(pelaaja, "maali", TormasiMaaliin);
75        //pelaaja.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
76        //pelaaja.Weapon.Ammo.Value = 10000;
77        //pelaaja.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
78        //pelaaja.Add(pelaaja.Weapon);
79
80       
81       
82       
83        Add(pelaaja);
84
85    }
86    void SeuraavaKentta()
87    {
88        ClearAll();
89
90        if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1");
91        else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2");
92        else if (kenttaNro == 2) Exit();
93
94        GameObject taustakuva = new GameObject(9300.0, 2000.0);
95        taustakuva.Image = tausta;
96        Add(taustakuva, -3);
97        Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5);
98        taustakuva.Y = 200.0;
99
100
101
102
103
104
105        Asetaohjaimet();
106
107
108
109        Gravity = new Vector(0.0, -2200.0);
110
111        Camera.Follow(pelaaja);
112
113
114
115
116
117    }
118   
119
120    void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti)
121    {
122        tahti.Destroy();
123        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
124    }
125
126    void TormaaViholliseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihollinen)
127    {
128        pelaaja.Destroy();
129        MessageDisplay.Add("Kuolit.");
130    }
131
132    void Asetaohjaimet()
133    {
134        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja: Liiku Vasemmalle", pelaaja, nopeusVasen);
135       // Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
136        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja: Liiku Oikealle", pelaaja, nopeusOikea);
137       // Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
138        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Hyppy, "Pelaaja: Hyppää", pelaaja, hyppy);
139
140       // Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Kranaatti, "Pelaaja heittää kranun", pelaaja, heitto);
141
142
143        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
144    }
145
146    void LuoKentta(string kentta)
147    {
148        //PhysicsObject plat1 = new PhysicsObject(100.0, 20.0);
149        //Add(plat1);
150        //plat1.Image = platformi;
151        //plat1.MakeStatic();
152
153        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(kentta);
154        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka);
155        ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti);
156        ruudut.SetTileMethod('!', LuoPelaaja);
157        ruudut.SetTileMethod('v', LuoVihollinen);
158        ruudut.SetTileMethod('M', LuoMaali);
159        ruudut.Execute( 100.0, 100.0);
160
161
162       
163
164    }
165    void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali)
166    {
167        kenttaNro++;
168        SeuraavaKentta();
169    }
170
171
172    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
173    {
174        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
175        taso.Position = paikka;
176        taso.Shape = Shape.Rectangle;
177        taso.Color = Color.Gray;
178        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
179        taso.Image = groundimage;
180   
181        Add(taso);
182
183
184    }
185    void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
186    {
187        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(korkeus, leveys);
188        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
189        tahti.Position = paikka;
190        //tahti.Shape = Shape.Rectangle;
191        //tahti.Color = Color.Yellow;
192        tahti.Image = taahti;
193        tahti.Tag = "tahti";
194       
195        Add(tahti); 
196     
197
198
199
200    }
201    void AsetaNopeus(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus)
202    {
203        //pelaaja.Velocity = nopeus;
204        pelaaja.Walk(nopeus);
205
206
207
208
209    }
210    void Hyppy(PlatformCharacter pelaaja, double hyppy)
211    {
212        pelaaja.Jump(hyppy);
213
214    }
215
216
217    //void Luolaatta(double x, double y)
218    //{
219    //    PhysicsObject laatta1 = new PhysicsObject(1000.0, 10.0);
220    //    laatta1.MakeStatic();
221    //    laatta1.Y = y;
222    //    laatta1.X = x;
223    //    Add(laatta1);
224    //    laatta1.Color = Color.Gray;
225
226    //PhysicsObject laatta2 = new PhysicsObject(10.0, 1000.0);
227    //laatta2.MakeStatic();
228    //Add(laatta2);
229    //laatta2.X = 500;
230    //laatta2.Y = 400;
231    //laatta2.Color = Color.Gray;
232
233    //PhysicsObject laatta3 = new PhysicsObject(10.0, 1000.0);
234    //laatta3.MakeStatic();
235    //Add(laatta3);
236    //laatta3.X = -500;
237    //laatta3.Y = 400;
238    //laatta3.Color = Color.Gray;
239
240    //void Ase()
241    //{
242    //    AssaultRifle ase = new AssaultRifle(20, 5);
243    //    ase.InfiniteAmmo = true;
244    //    ase.Power.Value = 2000;
245    //    ase.Power.DefaultValue = 2000;
246    //    ase.FireRate = 2.0;
247    //    ase.AmmoIgnoresGravity = false;
248    //    ase.AmmoIgnoresExplosions = true;
249    //    ase.CanHitOwner = false;
250    //    ase.Image = null;
251    //    ase.AttackSound = null;
252    //    ase.X = 0.0;
253    //    ase.Y = 0.0;
254
255    //}
256
257    //void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
258    //{
259    //    Grenade kranu = new Grenade(4.0);
260    //    pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000);
261    //    kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui;
262
263    //}
264
265    //void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v)
266    //{
267    //    rajahdyksenKohde.Destroy();
268    //    MessageDisplay.Add("Listit Vihollisen!");
269
270    // }
271}
272
273
274
275
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.