1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Jump : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image pelaajankuva = LoadImage("Tyyppi peliin cropattu"); |
---|
12 | Image platformi = LoadImage("Plat"); |
---|
13 | double nopeusOikea = 600.0; |
---|
14 | double nopeusVasen = -600.0; |
---|
15 | double hyppy = 1500.0; |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | PlatformCharacter pelaaja; |
---|
19 | |
---|
20 | Image groundimage = LoadImage("Laatta4"); |
---|
21 | Image tausta = LoadImage("bg2"); |
---|
22 | Image taahti = LoadImage("tääthi"); |
---|
23 | Image vihu1 = LoadImage("Vihu"); |
---|
24 | int kenttaNro = 1; |
---|
25 | |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | public override void Begin() |
---|
29 | { |
---|
30 | SeuraavaKentta(); |
---|
31 | |
---|
32 | |
---|
33 | //Luolaatta(0.0, -100.0); |
---|
34 | //Luolaatta(100.0, -200.0); |
---|
35 | |
---|
36 | //Level.Background.Image = tausta; |
---|
37 | //Level.Background.ScaleToLevelFull = tausta; |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | } |
---|
43 | void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
44 | { |
---|
45 | PhysicsObject maali = new PhysicsObject(100.0, 100.0); |
---|
46 | |
---|
47 | maali.Position = paikka; |
---|
48 | maali.Tag = "maali"; |
---|
49 | |
---|
50 | Add(maali); |
---|
51 | |
---|
52 | } |
---|
53 | void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
54 | { |
---|
55 | PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(84.0, 124.0); |
---|
56 | vihollinen.Image = vihu1; |
---|
57 | vihollinen.CanRotate = false; |
---|
58 | SmoothTextures = false; |
---|
59 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
60 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
61 | Add(vihollinen); |
---|
62 | |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | |
---|
66 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
67 | { |
---|
68 | pelaaja = new PlatformCharacter(50.0, 50.0); |
---|
69 | pelaaja.Image = pelaajankuva; |
---|
70 | SmoothTextures = false; |
---|
71 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
72 | AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
73 | AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen", TormaaViholliseen); |
---|
74 | AddCollisionHandler(pelaaja, "maali", TormasiMaaliin); |
---|
75 | //pelaaja.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
76 | //pelaaja.Weapon.Ammo.Value = 10000; |
---|
77 | //pelaaja.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
78 | //pelaaja.Add(pelaaja.Weapon); |
---|
79 | |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | Add(pelaaja); |
---|
84 | |
---|
85 | } |
---|
86 | void SeuraavaKentta() |
---|
87 | { |
---|
88 | ClearAll(); |
---|
89 | |
---|
90 | if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); |
---|
91 | else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); |
---|
92 | else if (kenttaNro == 2) Exit(); |
---|
93 | |
---|
94 | GameObject taustakuva = new GameObject(9300.0, 2000.0); |
---|
95 | taustakuva.Image = tausta; |
---|
96 | Add(taustakuva, -3); |
---|
97 | Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5); |
---|
98 | taustakuva.Y = 200.0; |
---|
99 | |
---|
100 | |
---|
101 | |
---|
102 | |
---|
103 | |
---|
104 | |
---|
105 | Asetaohjaimet(); |
---|
106 | |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | Gravity = new Vector(0.0, -2200.0); |
---|
110 | |
---|
111 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | |
---|
115 | |
---|
116 | |
---|
117 | } |
---|
118 | void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti) |
---|
119 | { |
---|
120 | tahti.Destroy(); |
---|
121 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
122 | } |
---|
123 | |
---|
124 | void TormaaViholliseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihollinen) |
---|
125 | { |
---|
126 | pelaaja.Destroy(); |
---|
127 | MessageDisplay.Add("Kuolit."); |
---|
128 | } |
---|
129 | |
---|
130 | void Asetaohjaimet() |
---|
131 | { |
---|
132 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja: Liiku Vasemmalle", pelaaja, nopeusVasen); |
---|
133 | // Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
134 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja: Liiku Oikealle", pelaaja, nopeusOikea); |
---|
135 | // Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
136 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Hyppy, "Pelaaja: Hyppää", pelaaja, hyppy); |
---|
137 | |
---|
138 | // Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Kranaatti, "Pelaaja heittää kranun", pelaaja, heitto); |
---|
139 | |
---|
140 | |
---|
141 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli"); |
---|
142 | } |
---|
143 | |
---|
144 | void LuoKentta(string kentta) |
---|
145 | { |
---|
146 | //PhysicsObject plat1 = new PhysicsObject(100.0, 20.0); |
---|
147 | //Add(plat1); |
---|
148 | //plat1.Image = platformi; |
---|
149 | //plat1.MakeStatic(); |
---|
150 | |
---|
151 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(kentta); |
---|
152 | ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
153 | ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti); |
---|
154 | ruudut.SetTileMethod('!', LuoPelaaja); |
---|
155 | ruudut.SetTileMethod('v', LuoVihollinen); |
---|
156 | ruudut.SetTileMethod('M', LuoMaali); |
---|
157 | ruudut.Execute( 100.0, 100.0); |
---|
158 | |
---|
159 | |
---|
160 | |
---|
161 | |
---|
162 | } |
---|
163 | void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) |
---|
164 | { |
---|
165 | kenttaNro++; |
---|
166 | SeuraavaKentta(); |
---|
167 | } |
---|
168 | |
---|
169 | |
---|
170 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
171 | { |
---|
172 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
173 | taso.Position = paikka; |
---|
174 | taso.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
175 | taso.Color = Color.Gray; |
---|
176 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
177 | taso.Image = groundimage; |
---|
178 | |
---|
179 | Add(taso); |
---|
180 | |
---|
181 | |
---|
182 | } |
---|
183 | void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
184 | { |
---|
185 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(korkeus, leveys); |
---|
186 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
187 | tahti.Position = paikka; |
---|
188 | //tahti.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
189 | //tahti.Color = Color.Yellow; |
---|
190 | tahti.Image = taahti; |
---|
191 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
192 | |
---|
193 | Add(tahti); |
---|
194 | |
---|
195 | |
---|
196 | |
---|
197 | |
---|
198 | } |
---|
199 | void AsetaNopeus(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus) |
---|
200 | { |
---|
201 | //pelaaja.Velocity = nopeus; |
---|
202 | pelaaja.Walk(nopeus); |
---|
203 | |
---|
204 | |
---|
205 | |
---|
206 | |
---|
207 | } |
---|
208 | void Hyppy(PlatformCharacter pelaaja, double hyppy) |
---|
209 | { |
---|
210 | pelaaja.Jump(hyppy); |
---|
211 | |
---|
212 | } |
---|
213 | |
---|
214 | |
---|
215 | //void Luolaatta(double x, double y) |
---|
216 | //{ |
---|
217 | // PhysicsObject laatta1 = new PhysicsObject(1000.0, 10.0); |
---|
218 | // laatta1.MakeStatic(); |
---|
219 | // laatta1.Y = y; |
---|
220 | // laatta1.X = x; |
---|
221 | // Add(laatta1); |
---|
222 | // laatta1.Color = Color.Gray; |
---|
223 | |
---|
224 | //PhysicsObject laatta2 = new PhysicsObject(10.0, 1000.0); |
---|
225 | //laatta2.MakeStatic(); |
---|
226 | //Add(laatta2); |
---|
227 | //laatta2.X = 500; |
---|
228 | //laatta2.Y = 400; |
---|
229 | //laatta2.Color = Color.Gray; |
---|
230 | |
---|
231 | //PhysicsObject laatta3 = new PhysicsObject(10.0, 1000.0); |
---|
232 | //laatta3.MakeStatic(); |
---|
233 | //Add(laatta3); |
---|
234 | //laatta3.X = -500; |
---|
235 | //laatta3.Y = 400; |
---|
236 | //laatta3.Color = Color.Gray; |
---|
237 | |
---|
238 | //void Ase() |
---|
239 | //{ |
---|
240 | // AssaultRifle ase = new AssaultRifle(20, 5); |
---|
241 | // ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
242 | // ase.Power.Value = 2000; |
---|
243 | // ase.Power.DefaultValue = 2000; |
---|
244 | // ase.FireRate = 2.0; |
---|
245 | // ase.AmmoIgnoresGravity = false; |
---|
246 | // ase.AmmoIgnoresExplosions = true; |
---|
247 | // ase.CanHitOwner = false; |
---|
248 | // ase.Image = null; |
---|
249 | // ase.AttackSound = null; |
---|
250 | // ase.X = 0.0; |
---|
251 | // ase.Y = 0.0; |
---|
252 | |
---|
253 | //} |
---|
254 | |
---|
255 | //void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
256 | //{ |
---|
257 | // Grenade kranu = new Grenade(4.0); |
---|
258 | // pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); |
---|
259 | // kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui; |
---|
260 | |
---|
261 | //} |
---|
262 | |
---|
263 | //void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) |
---|
264 | //{ |
---|
265 | // rajahdyksenKohde.Destroy(); |
---|
266 | // MessageDisplay.Add("Listit Vihollisen!"); |
---|
267 | |
---|
268 | // } |
---|
269 | } |
---|
270 | |
---|
271 | |
---|
272 | |
---|
273 | |
---|