source: 2017/24/LeeviE/Peli/Jump/Jump/Jump/Jump.cs @ 8720

Revision 8720, 6.3 KB checked in by npo17_23, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Jump : PhysicsGame
10{
11    Image pelaajankuva = LoadImage("Tyyppi peliin cropattu");
12    Image platformi = LoadImage("Plat");
13     double nopeusOikea = 600.0;
14    double nopeusVasen = -600.0;
15    double hyppy = 1500.0;
16   
17
18    PlatformCharacter pelaaja;
19
20    Image groundimage = LoadImage("Laatta4");
21    Image tausta = LoadImage("bg2");
22    Image taahti = LoadImage("tääthi");
23    Image vihu1 = LoadImage("Vihu");
24
25   
26   
27
28    public override void Begin()
29
30       
31
32
33
34
35
36    {
37       
38
39        LuoKentta();
40        //Luolaatta(0.0, -100.0);
41        //Luolaatta(100.0, -200.0);
42
43        //Level.Background.Image = tausta;
44        //Level.Background.ScaleToLevelFull = tausta;
45
46
47
48        GameObject taustakuva = new GameObject(9300.0, 2000.0);
49        taustakuva.Image = tausta;
50        Add(taustakuva, -3);
51        Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5);
52        taustakuva.Y = 200.0;
53       
54
55
56
57
58
59        Asetaohjaimet();
60
61     
62
63        Gravity = new Vector(0.0, -2200.0);
64
65        Camera.Follow(pelaaja);
66
67
68        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(84.0, 124.0);
69        vihollinen.Image = vihu1;
70        vihollinen.CanRotate = false;
71        SmoothTextures = false;
72        Add(vihollinen);
73        vihollinen.Tag = "vihollinen";
74
75       RandomGen for (int i = 0; i < 20; i++)
76        {
77
78        }
79
80
81    }
82
83   
84
85
86    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        pelaaja = new PlatformCharacter(50.0, 50.0);
89        pelaaja.Image = pelaajankuva;
90        SmoothTextures = false;
91        pelaaja.Position = paikka;
92        AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen);
93        AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen", TormaaViholliseen);
94        //pelaaja.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
95        //pelaaja.Weapon.Ammo.Value = 10000;
96        //pelaaja.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
97        //pelaaja.Add(pelaaja.Weapon);
98
99       
100       
101       
102        Add(pelaaja);
103
104    }
105 
106    void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti)
107    {
108        tahti.Destroy();
109        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
110    }
111
112    void TormaaViholliseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihollinen)
113    {
114        pelaaja.Destroy();
115        MessageDisplay.Add("Kuolit");
116    }
117
118    void Asetaohjaimet()
119    {
120        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja: Liiku Vasemmalle", pelaaja, nopeusVasen);
121       // Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
122        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja: Liiku Oikealle", pelaaja, nopeusOikea);
123       // Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
124        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Hyppy, "Pelaaja: Hyppää", pelaaja, hyppy);
125
126       // Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Kranaatti, "Pelaaja heittää kranun", pelaaja, heitto);
127
128
129        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
130    }
131
132    void LuoKentta()
133    {
134        //PhysicsObject plat1 = new PhysicsObject(100.0, 20.0);
135        //Add(plat1);
136        //plat1.Image = platformi;
137        //plat1.MakeStatic();
138
139        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
140        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka);
141        ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti);
142        ruudut.SetTileMethod('!', LuoPelaaja);
143        ruudut.Execute( 100.0, 100.0);
144
145
146
147
148    }
149
150 
151
152    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
153    {
154        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
155        taso.Position = paikka;
156        taso.Shape = Shape.Rectangle;
157        taso.Color = Color.Gray;
158        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
159        taso.Image = groundimage;
160   
161        Add(taso);
162
163
164    }
165    void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
166    {
167        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(korkeus, leveys);
168        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
169        tahti.Position = paikka;
170        //tahti.Shape = Shape.Rectangle;
171        //tahti.Color = Color.Yellow;
172        tahti.Image = taahti;
173        tahti.Tag = "tahti";
174       
175        Add(tahti); 
176     
177
178
179
180    }
181    void AsetaNopeus(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus)
182    {
183        //pelaaja.Velocity = nopeus;
184        pelaaja.Walk(nopeus);
185
186
187
188
189    }
190    void Hyppy(PlatformCharacter pelaaja, double hyppy)
191    {
192        pelaaja.Jump(hyppy);
193
194    }
195
196
197    //void Luolaatta(double x, double y)
198    //{
199    //    PhysicsObject laatta1 = new PhysicsObject(1000.0, 10.0);
200    //    laatta1.MakeStatic();
201    //    laatta1.Y = y;
202    //    laatta1.X = x;
203    //    Add(laatta1);
204    //    laatta1.Color = Color.Gray;
205
206    //PhysicsObject laatta2 = new PhysicsObject(10.0, 1000.0);
207    //laatta2.MakeStatic();
208    //Add(laatta2);
209    //laatta2.X = 500;
210    //laatta2.Y = 400;
211    //laatta2.Color = Color.Gray;
212
213    //PhysicsObject laatta3 = new PhysicsObject(10.0, 1000.0);
214    //laatta3.MakeStatic();
215    //Add(laatta3);
216    //laatta3.X = -500;
217    //laatta3.Y = 400;
218    //laatta3.Color = Color.Gray;
219
220    //void Ase()
221    //{
222    //    AssaultRifle ase = new AssaultRifle(20, 5);
223    //    ase.InfiniteAmmo = true;
224    //    ase.Power.Value = 2000;
225    //    ase.Power.DefaultValue = 2000;
226    //    ase.FireRate = 2.0;
227    //    ase.AmmoIgnoresGravity = false;
228    //    ase.AmmoIgnoresExplosions = true;
229    //    ase.CanHitOwner = false;
230    //    ase.Image = null;
231    //    ase.AttackSound = null;
232    //    ase.X = 0.0;
233    //    ase.Y = 0.0;
234
235    //}
236
237    //void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
238    //{
239    //    Grenade kranu = new Grenade(4.0);
240    //    pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000);
241    //    kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui;
242
243    //}
244
245    //void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v)
246    //{
247    //    rajahdyksenKohde.Destroy();
248    //    MessageDisplay.Add("Listit Vihollisen!");
249
250    // }
251}
252
253
254
255
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.