source: 2017/24/LeeviE/Peli/Jump/Jump/Jump/Jump.cs @ 8702

Revision 8702, 4.8 KB checked in by npo17_23, 2 years ago (diff)

Vihollinen saatu tähdet saatu ja tausta saatu

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Jump : PhysicsGame
10{
11    Image pelaajankuva = LoadImage("Tyyppi peliin cropattu");
12    Image platformi = LoadImage("Plat");
13     double nopeusOikea = 600.0;
14    double nopeusVasen = -600.0;
15    double hyppy = 1500.0;
16
17    PlatformCharacter pelaaja;
18
19    Image groundimage = LoadImage("Laatta4");
20    Image tausta = LoadImage("bg2");
21    Image taahti = LoadImage("tääthi");
22    Image vihu1 = LoadImage("Vihu");
23
24   
25   
26
27    public override void Begin()
28
29       
30
31
32
33
34
35    {
36       
37
38        LuoKentta();
39        //Luolaatta(0.0, -100.0);
40        //Luolaatta(100.0, -200.0);
41
42        //Level.Background.Image = tausta;
43        //Level.Background.ScaleToLevelFull = tausta;
44
45
46
47        GameObject taustakuva = new GameObject(9300.0, 2000.0);
48        taustakuva.Image = tausta;
49        Add(taustakuva, -3);
50        Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5);
51        taustakuva.Y = 200.0;
52       
53
54
55
56
57
58        Asetaohjaimet();
59
60     
61
62        Gravity = new Vector(0.0, -2200.0);
63
64        Camera.Follow(pelaaja);
65
66
67        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(124.0, 84.0);
68        vihollinen.Image = vihu1;
69        SmoothTextures = false;
70        Add(vihollinen);
71
72
73    }
74   
75
76
77
78    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
79    {
80        pelaaja = new PlatformCharacter(50.0, 50.0);
81        pelaaja.Image = pelaajankuva;
82        SmoothTextures = false;
83        pelaaja.Position = paikka;
84        AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen);
85       
86       
87       
88        Add(pelaaja);
89
90    }
91    void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti)
92    {
93        tahti.Destroy();
94        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
95    }
96
97    void Asetaohjaimet()
98    {
99        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja: Liiku Vasemmalle", pelaaja, nopeusVasen);
100       // Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
101        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja: Liiku Oikealle", pelaaja, nopeusOikea);
102       // Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
103        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Hyppy, "Pelaaja: Hyppää", pelaaja, hyppy);
104
105
106        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
107    }
108
109    void LuoKentta()
110    {
111        //PhysicsObject plat1 = new PhysicsObject(100.0, 20.0);
112        //Add(plat1);
113        //plat1.Image = platformi;
114        //plat1.MakeStatic();
115
116        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
117        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka);
118        ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti);
119        ruudut.SetTileMethod('!', LuoPelaaja);
120        ruudut.Execute( 100.0, 100.0);
121
122
123
124
125    }
126
127
128
129    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
130    {
131        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
132        taso.Position = paikka;
133        taso.Shape = Shape.Rectangle;
134        taso.Color = Color.Gray;
135        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
136        taso.Image = groundimage;
137   
138        Add(taso);
139
140
141    }
142    void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
143    {
144        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(korkeus, leveys);
145        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
146        tahti.Position = paikka;
147        //tahti.Shape = Shape.Rectangle;
148        //tahti.Color = Color.Yellow;
149        tahti.Image = taahti;
150        tahti.Tag = "tahti";
151       
152        Add(tahti); 
153     
154
155
156
157    }
158    void AsetaNopeus(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus)
159    {
160        //pelaaja.Velocity = nopeus;
161        pelaaja.Walk(nopeus);
162
163
164
165
166    }
167    void Hyppy(PlatformCharacter pelaaja, double hyppy)
168    {
169        pelaaja.Jump(hyppy);
170
171    }
172
173    //void Luolaatta(double x, double y)
174    //{
175    //    PhysicsObject laatta1 = new PhysicsObject(1000.0, 10.0);
176    //    laatta1.MakeStatic();
177    //    laatta1.Y = y;
178    //    laatta1.X = x;
179    //    Add(laatta1);
180    //    laatta1.Color = Color.Gray;
181
182        //PhysicsObject laatta2 = new PhysicsObject(10.0, 1000.0);
183        //laatta2.MakeStatic();
184        //Add(laatta2);
185        //laatta2.X = 500;
186        //laatta2.Y = 400;
187        //laatta2.Color = Color.Gray;
188
189        //PhysicsObject laatta3 = new PhysicsObject(10.0, 1000.0);
190        //laatta3.MakeStatic();
191        //Add(laatta3);
192        //laatta3.X = -500;
193        //laatta3.Y = 400;
194        //laatta3.Color = Color.Gray;
195    }
196
197   
198
199
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.