source: 2017/24/IlariI/piXgel GAmE/piXgel GAmE/piXgel_GAmE/piXgel_GAmE.cs @ 8708

Revision 8708, 5.2 KB checked in by npo17_16, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class piXgel_GAmE : PhysicsGame
10{
11    AssaultRifle hahmonase;
12
13    Image hahmonkuva = LoadImage("hahmo");
14    Image hahmonkuvavasemmalle = LoadImage("hahmovasemmalle");
15    Image hahmonkuvatakaa = LoadImage("hahmotakaa");
16    Image hahmonkuvaoikealle = LoadImage("hahmooikealle");
17
18    IntMeter pisteLaskuri;
19
20
21    PhysicsObject hahmo;
22    Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-100.0, 0.0);
23    Vector nopeusOikealle = new Vector(100.0, 0.0);
24    Vector nopeusYlos = new Vector(0.0, 100.0);
25    Vector nopeusAlas = new Vector(0.0, -100.0);
26
27    Vector pysahtuuVasemmalle = new Vector(0.0, 0.0);
28    Vector pysahtuuOikealle = new Vector(0.0, 0.0);
29    Vector pysahtuuYlos = new Vector(0.0, 0.0);
30    Vector pysahtuuAlas = new Vector(0.0, 0.0);
31
32    public override void Begin()
33    {
34        hahmo = new PhysicsObject(30, 30);
35        hahmo.CanRotate = false;
36        hahmo.Restitution = 0.0;
37        hahmo.Image = hahmonkuva; 
38        hahmonase = new AssaultRifle(30, 10);
39        hahmonase.Image = null; 
40        SmoothTextures = false;
41        hahmonase.Color = Color.Transparent;
42
43        hahmonase.ProjectileCollision = Ammusosui;
44        hahmo.Add(hahmonase);
45
46        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Ammuaseella, "Ammu", hahmonase);
47
48        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(40, 40);
49        vihollinen.CanRotate = false;
50        vihollinen.X = -300;
51        vihollinen.Y = -200;
52        vihollinen.Tag = "vihu";
53
54       
55
56
57        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(hahmo);
58        Add(vihollinen);
59
60        vihollinen.Brain = seuraajanAivot;
61
62        seuraajanAivot.Speed = 80;
63        seuraajanAivot.DistanceFar = 600;
64        seuraajanAivot.DistanceClose = 40;
65        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true;
66
67
68        seuraajanAivot.TargetClose += KunPaaseeLahelle;
69
70
71        Luopistelaskuri();
72
73        Add(hahmo);
74
75
76        LuoKentta();
77        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän();
78
79        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusVasemmalle);
80        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusOikealle);
81        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusAlas);
83
84        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuVasemmalle);
85        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuOikealle);
86        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuYlos);
87        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuAlas);
88
89
90        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
91        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
92
93    }
94
95   
96   
97     
98   
99
100    void Luopistelaskuri()
101    {
102        pisteLaskuri = new IntMeter(0);
103
104        Label pisteNaytto = new Label();
105        pisteNaytto.X = Screen.Left + 100;
106        pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100;
107        pisteNaytto.TextColor = Color.White;
108        pisteNaytto.Color = Color.Black;
109     
110        pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri);
111        Add(pisteNaytto);
112
113        if (Equals("vihu")) 
114        {
115            pisteLaskuri.Value += 1;
116        }
117       
118    }
119
120    void LuoKentta()
121    {
122
123
124        PhysicsObject ylareuna = Level.CreateTopBorder(0.0, true);
125        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder(0.0, true);
126        PhysicsObject vasenreuna = Level.CreateLeftBorder(0.0, true);
127        PhysicsObject oikeareuna = Level.CreateRightBorder(0.0, true);
128        //Level.CreateBorders(1.0, true);
129
130        Level.Background.Color = Color.Aqua;
131        Camera.Follow(hahmo);
132        Camera.Zoom(2.0);
133
134
135    }
136   
137    void Ammusosui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
138    {
139        ammus.Destroy();
140        if (kohde.Tag.Equals("vihu"))
141        {
142            kohde.Destroy();
143        }
144       
145    }
146
147    void Ammuaseella(AssaultRifle ase)
148    {
149        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
150
151        if (ammus != null)
152        {
153            ammus.Size *= 0.5;
154
155            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
156        }
157    }
158    void KunPaaseeLahelle()
159    {
160        hahmo.Destroy();
161    }
162    void KavelytaPelaajaa(Vector suunta)
163    {
164        hahmo.Velocity = suunta;
165        if (suunta.X < 0)
166        {
167            hahmonase.Angle = Angle.FromDegrees(180.0);
168            hahmo.Image = hahmonkuvavasemmalle;
169        }
170        if (suunta.X > 0)
171        {
172            hahmonase.Angle = Angle.FromDegrees(0.0);
173            hahmo.Image = hahmonkuvaoikealle;
174        }
175        if (suunta.Y > 0)
176        {
177            hahmonase.Angle = Angle.FromDegrees(90.0);
178            hahmo.Image = hahmonkuvatakaa;
179
180        }
181        if (suunta.Y < 0)
182        {
183            hahmonase.Angle = Angle.FromDegrees(270.0);
184        }
185
186       
187       
188           
189       
190
191    }
192}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.