source: 2017/24/IlariI/piXgel GAmE/piXgel GAmE/piXgel_GAmE/piXgel_GAmE.cs @ 8653

Revision 8653, 3.1 KB checked in by npo17_10, 2 years ago (diff)

Vihollinen pystyy seuraa hahmoa.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class piXgel_GAmE : PhysicsGame
10{
11
12    PhysicsObject hahmo;
13    Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-100.0, 0.0);
14    Vector nopeusOikealle = new Vector(100.0, 0.0);
15    Vector nopeusYlos = new Vector(0.0, 100.0);
16    Vector nopeusAlas = new Vector(0.0, -100.0);
17
18    Vector pysahtuuVasemmalle = new Vector(0.0, 0.0);
19    Vector pysahtuuOikealle = new Vector(0.0, 0.0);
20    Vector pysahtuuYlos = new Vector(0.0, 0.0);
21    Vector pysahtuuAlas = new Vector(0.0, 0.0);
22
23    public override void Begin()
24    {
25        hahmo = new PhysicsObject(25, 30);
26        hahmo.CanRotate = false;
27        hahmo.Restitution = 0.0;
28
29
30        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(40, 40);
31        vihollinen.CanRotate = false;
32        vihollinen.X = -300;
33        vihollinen.Y = -200;
34       
35        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(hahmo);
36        Add(vihollinen);
37
38        vihollinen.Brain = seuraajanAivot;
39
40        seuraajanAivot.Speed = 300;
41        seuraajanAivot.DistanceFar = 600;
42        seuraajanAivot.DistanceClose = 200;
43        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true;
44
45
46        seuraajanAivot.TargetClose += KunPaaseeLahelle; 
47       
48
49
50       
51        Add(hahmo);
52
53       
54        LuoKentta();
55        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän();
56
57        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusVasemmalle);
58        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusOikealle);
59        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusYlos);
60        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null,nopeusAlas);
61
62        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released,KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuVasemmalle);
63        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuOikealle);
64        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuYlos);
65        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuAlas);
66       
67
68        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
69        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
70       
71    }
72
73    void LuoKentta()
74    {
75
76
77        PhysicsObject ylareuna = Level.CreateTopBorder(0.0, true);
78        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder(0.0, true);
79        PhysicsObject vasenreuna = Level.CreateLeftBorder(0.0, true);
80        PhysicsObject oikeareuna = Level.CreateRightBorder(0.0, true);
81        //Level.CreateBorders(1.0, true);
82
83        Level.Background.Color = Color.Aqua;
84        Camera.Follow(hahmo);
85        Camera.Zoom(2.0);
86       
87       
88    }
89
90    void KavelytaPelaajaa(Vector suunta)
91    {
92        hahmo.Velocity = suunta;
93       
94    }
95   
96  void KunPaaseeLahelle()
97    {
98        hahmo.Color = Color.Red;
99    }
100   
101   
102   
103
104 }
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.