source: 2017/24/IlariI/piXgel GAmE/piXgel GAmE/piXgel_GAmE/piXgel_GAmE.cs @ 8628

Revision 8628, 2.7 KB checked in by npo17_10, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class piXgel_GAmE : PhysicsGame
10{
11
12    PhysicsObject hahmo;
13    Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-100.0, 0.0);
14    Vector nopeusOikealle = new Vector(100.0, 0.0);
15    Vector nopeusYlos = new Vector(0.0, 100.0);
16    Vector nopeusAlas = new Vector(0.0, -100.0);
17
18    Vector pysahtuuVasemmalle = new Vector(0.0, 0.0);
19    Vector pysahtuuOikealle = new Vector(0.0, 0.0);
20    Vector pysahtuuYlos = new Vector(0.0, 0.0);
21    Vector pysahtuuAlas = new Vector(0.0, 0.0);
22
23    public override void Begin()
24    {
25        hahmo = new PhysicsObject(25, 30);
26        hahmo.CanRotate = false;
27        hahmo.Restitution = 0.0;
28
29
30        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(40, 40);
31        vihollinen.CanRotate = false;
32        vihollinen.X = -300;
33        vihollinen.Y = -200;
34        Add(vihollinen);
35       
36       
37        Add(hahmo);
38
39       
40        LuoKentta();
41        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän();
42
43        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusVasemmalle);
44        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusOikealle);
45        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null, nopeusYlos);
46        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, KavelytaPelaajaa, null,nopeusAlas);
47
48        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released,KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuVasemmalle);
49        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuOikealle);
50        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuYlos);
51        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, KavelytaPelaajaa, null, pysahtuuAlas);
52       
53
54        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
55        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
56       
57    }
58
59    void LuoKentta()
60    {
61
62
63        PhysicsObject ylareuna = Level.CreateTopBorder(0.0, true);
64        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder(0.0, true);
65        PhysicsObject vasenreuna = Level.CreateLeftBorder(0.0, true);
66        PhysicsObject oikeareuna = Level.CreateRightBorder(0.0, true);
67        //Level.CreateBorders(1.0, true);
68
69        Level.Background.Color = Color.Aqua;
70        Camera.Follow(hahmo);
71       
72       
73    }
74
75    void KavelytaPelaajaa(Vector suunta)
76    {
77        hahmo.Velocity = suunta;
78       
79   
80
81    }
82   
83    void LuoVihu()
84    {
85        for (int i = 0; i < 100; i++)
86        {
87
88        }
89    }
90   
91   
92
93 }
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.