source: 2017/24/GregoryK/LimaPeli/LimaPeli/LimaPeli/LimaPeli.cs @ 8696

Revision 8696, 4.8 KB checked in by npo17_12, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class LimaPeli : PhysicsGame
10{
11    private Animation limanKavely;
12    const double nopeus = 200;
13    const double hyppyNopeus = 550;
14    const int RUUDUN_KOKO = 40;
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("slime\\slime1");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("dorito");
20    int kenttaNro = 1;
21
22
23    public override void Begin()
24    {
25        SeuraavaKentta();
26    }
27
28    void SeuraavaKentta()
29    {
30        ClearAll();
31
32        if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1");
33        else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2");
34        else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3");
35        else if (kenttaNro > 3) Exit();
36
37        LisaaNappaimet();
38    }
39       
40    void LisaaTeleportti(Vector paikka, double korkeus, double leveys)
41    {
42        PhysicsObject Telportti = PhysicsObject.CreateStaticObject(korkeus, leveys);
43        Telportti.Tag = "Teleportti";
44        Telportti.Position = paikka;
45
46        Add(Telportti);
47    }
48
49    void LuoKentta(string kenttaTiedostonNimi)
50    {
51        limanKavely = LoadAnimation("slime");
52        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttaTiedostonNimi);
53        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
54        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
55        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
56        kentta.SetTileMethod('T', LisaaTeleportti);
57        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
58        Level.CreateBorders();
59        //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
60        Level.Background.Color = Color.Gray;
61 
62        Gravity = new Vector(0, -500);
63
64        //LuoKentta();
65        //LisaaNappaimet();
66
67        Camera.Follow(pelaaja1);
68        Camera.ZoomFactor = 1.2;
69        Camera.StayInLevel = true;
70    }
71
72    void TormaaTeleporttiin(PhysicsObject slime, PhysicsObject maali)
73    {
74        //Kasvatetaan kenttänumeroa yhdellä ja siirrytään seuraavaan kenttään:
75        kenttaNro++;
76        SeuraavaKentta();
77    }
78
79    void TormasiPiikkiin(PhysicsObject slime, PhysicsObject piikki)
80    {
81        //Sama kenttä ladataan alusta jos kenttänumeroa ei kasvateta:
82        SeuraavaKentta();
83    }
84
85
86    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
89        taso.Position = paikka;
90        taso.Image = LoadImage("slime background");
91        Add(taso);
92    }
93
94    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
95    {
96        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
97        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
98        tahti.Position = paikka;
99        tahti.Image = tahtiKuva;
100        tahti.Tag = "tahti";
101        Add(tahti);
102    }
103
104    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
105    {
106   
107        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
108        pelaaja1.Position = paikka;
109        pelaaja1.Mass = 4.0;
110        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
111        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
112        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Teleportti", TormaaTeleporttiin);
113        pelaaja1.Animation = new Animation(limanKavely);
114        pelaaja1.Animation.Start();
115        Add(pelaaja1);
116    }
117
118    void LisaaNappaimet()
119    {
120        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
121        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
122
123        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
124        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
125        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
126        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää palin");
127
128        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
129
130        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
131        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
132        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
133
134       
135    }
136
137    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
138    {
139        hahmo.Walk(nopeus);
140    }
141
142    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
143    {
144        hahmo.Jump(nopeus);
145    }
146
147    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
148    {
149       
150        MessageDisplay.Add("Nam! Doritos!");
151        tahti.Destroy();
152    }
153}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.