1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Testi_Little_miner : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | PhysicsObject hakku; |
---|
13 | PhysicsObject Kivi; |
---|
14 | PhysicsStructure hahmo; |
---|
15 | Image miner = LoadImage("miner"); |
---|
16 | Image kseina = LoadImage("kseina"); |
---|
17 | |
---|
18 | private double liikkumisnopeus = 300; |
---|
19 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | LuoKentta(); |
---|
23 | LuoHakku(pelaaja.X, pelaaja.Y + -50.0); |
---|
24 | |
---|
25 | // hahmo = new PhysicsStructure(pelaaja, hakku); |
---|
26 | // Add(hahmo); |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, null, pelaaja, new Vector(-liikkumisnopeus, 0)); |
---|
30 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
31 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, null, pelaaja, new Vector(liikkumisnopeus, 0)); |
---|
32 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liikuta, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
33 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, null, pelaaja, new Vector(0, -liikkumisnopeus)); |
---|
34 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Liikuta, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
35 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, null, pelaaja, new Vector(0, liikkumisnopeus)); |
---|
36 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Liikuta, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
37 | Keyboard.Listen(Key.B, ButtonState.Pressed, Kaanna, null, pelaaja); |
---|
38 | |
---|
39 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
40 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
41 | } |
---|
42 | |
---|
43 | void Kaanna(PhysicsObject pelaaja) |
---|
44 | { |
---|
45 | pelaaja.Angle += Angle.FromDegrees(90.0); |
---|
46 | double kulma = pelaaja.Angle.Degrees % 360; |
---|
47 | if (90.1 - kulma < 0.5 && 90.1 - kulma > -0.5) |
---|
48 | hakku.Position = new Vector(pelaaja.X + hakku.Width, pelaaja.Y); |
---|
49 | if (180.1 + kulma < 0.5 && 180.1 + kulma > -0.5) |
---|
50 | hakku.Position = new Vector(pelaaja.X, pelaaja.Y + hakku.Width); |
---|
51 | if (90.1 + kulma < 0.5 && 90.1 + kulma > -0.5) |
---|
52 | hakku.Position = new Vector(pelaaja.X - hakku.Width, pelaaja.Y); |
---|
53 | if (0.1 + kulma < 0.5 && 0.1 + kulma > -0.5) |
---|
54 | hakku.Position = new Vector(pelaaja.X, pelaaja.Y - hakku.Width); |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | } |
---|
58 | void LuoHakku(double x, double y) |
---|
59 | { |
---|
60 | hakku = new PhysicsObject(50.0, 50.0); |
---|
61 | hakku.X = x; |
---|
62 | hakku.Y = y; |
---|
63 | hakku.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
64 | hakku.Color = Color.OrangeRed; |
---|
65 | hakku.Tag = "hakku"; |
---|
66 | hakku.Restitution = 0.0; |
---|
67 | hakku.CanRotate = false; |
---|
68 | hakku.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
69 | Add(hakku); |
---|
70 | |
---|
71 | // AxleJoint liitos = new AxleJoint(hakku, pelaaja); |
---|
72 | //Add(liitos); |
---|
73 | |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | |
---|
77 | void Liikuta(PhysicsObject pelaaja, Vector suunta) |
---|
78 | { |
---|
79 | pelaaja.Velocity = suunta; |
---|
80 | // pelaaja.Angle += Angle.FromDegrees(90.0); |
---|
81 | double kulma = pelaaja.Angle.Degrees % 360; |
---|
82 | if (90.1 - kulma < 0.5 && 90.1 - kulma > -0.5) |
---|
83 | hakku.Position = new Vector(pelaaja.X + hakku.Width, pelaaja.Y); |
---|
84 | if (180.1 + kulma < 0.5 && 180.1 + kulma > -0.5) |
---|
85 | hakku.Position = new Vector(pelaaja.X, pelaaja.Y + hakku.Width); |
---|
86 | if (90.1 + kulma < 0.5 && 90.1 + kulma > -0.5) |
---|
87 | hakku.Position = new Vector(pelaaja.X - hakku.Width, pelaaja.Y); |
---|
88 | if (0.1 + kulma < 0.5 && 0.1 + kulma > -0.5) |
---|
89 | hakku.Position = new Vector(pelaaja.X, pelaaja.Y - hakku.Width); |
---|
90 | |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | void LuoKentta() |
---|
94 | { |
---|
95 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("miner_maa1"); |
---|
96 | |
---|
97 | Level.Background.Color = Color.Charcoal; |
---|
98 | |
---|
99 | ruudut.SetTileMethod('H', LuoSeina); |
---|
100 | ruudut.SetTileMethod('K', LuoPalkki); |
---|
101 | ruudut.SetTileMethod('h', LuoKseina); |
---|
102 | ruudut.SetTileMethod('R', LuoKivi); |
---|
103 | ruudut.SetTileMethod('V', LuoVihu); |
---|
104 | ruudut.SetTileMethod('I', LuoIlkio); |
---|
105 | ruudut.SetTileMethod('E', LuoEste); |
---|
106 | ruudut.SetTileMethod('S', LuoSmaragdi); |
---|
107 | ruudut.SetTileMethod('D', LuoTimantti); |
---|
108 | ruudut.SetTileMethod('B', LuoIsokivi); |
---|
109 | ruudut.SetTileMethod('a', LuoSanky); |
---|
110 | ruudut.SetTileMethod('c', LuoArkku); |
---|
111 | ruudut.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
112 | ruudut.Execute(50, 50); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
116 | { |
---|
117 | pelaaja = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
118 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
119 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
120 | pelaaja.Mass = 100.0; |
---|
121 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
122 | |
---|
123 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
124 | pelaaja.Image = miner; |
---|
125 | pelaaja.Restitution = 0.0; |
---|
126 | Add(pelaaja); |
---|
127 | |
---|
128 | } |
---|
129 | |
---|
130 | void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
131 | { |
---|
132 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
133 | palikka.Position = paikka; |
---|
134 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
135 | palikka.Color = Color.Black; |
---|
136 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
137 | Add(palikka); |
---|
138 | } |
---|
139 | |
---|
140 | void LuoPalkki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
141 | { |
---|
142 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
143 | palikka.Position = paikka; |
---|
144 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
145 | palikka.Color = Color.Brown; |
---|
146 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
147 | Add(palikka); |
---|
148 | } |
---|
149 | |
---|
150 | void LuoKseina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
151 | { |
---|
152 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
153 | palikka.Position = paikka; |
---|
154 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
155 | |
---|
156 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
157 | Add(palikka); |
---|
158 | } |
---|
159 | void LuoKivi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
160 | { |
---|
161 | Kivi = new PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
162 | Kivi.Position = paikka; |
---|
163 | Kivi.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
164 | Kivi.Color = Color.LightGray; |
---|
165 | AddCollisionHandler(Kivi, "hakku", KiviTuhoutuu); |
---|
166 | Kivi.Restitution = 0.0; |
---|
167 | Add(Kivi); |
---|
168 | } |
---|
169 | |
---|
170 | void KiviTuhoutuu(PhysicsObject palikka, PhysicsObject hakku) |
---|
171 | { |
---|
172 | palikka.Destroy(); |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
176 | { |
---|
177 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
178 | palikka.Position = paikka; |
---|
179 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
180 | palikka.Color = Color.Red; |
---|
181 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
182 | Add(palikka); |
---|
183 | } |
---|
184 | |
---|
185 | void LuoIlkio(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
186 | { |
---|
187 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
188 | palikka.Position = paikka; |
---|
189 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
190 | palikka.Color = Color.Green; |
---|
191 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
192 | Add(palikka); |
---|
193 | } |
---|
194 | |
---|
195 | void LuoEste(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
196 | { |
---|
197 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
198 | palikka.Position = paikka; |
---|
199 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
200 | palikka.Color = Color.DarkJungleGreen; |
---|
201 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
202 | Add(palikka); |
---|
203 | } |
---|
204 | |
---|
205 | void LuoSmaragdi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
206 | { |
---|
207 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
208 | palikka.Position = paikka; |
---|
209 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
210 | palikka.Color = Color.JungleGreen; |
---|
211 | AddCollisionHandler(palikka, "hakku", SmaTuhoutuu); |
---|
212 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
213 | Add(palikka); |
---|
214 | } |
---|
215 | |
---|
216 | void SmaTuhoutuu(PhysicsObject palikka, PhysicsObject hakku) |
---|
217 | { |
---|
218 | |
---|
219 | } |
---|
220 | |
---|
221 | void LuoTimantti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
222 | { |
---|
223 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
224 | palikka.Position = paikka; |
---|
225 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
226 | palikka.Color = Color.Blue; |
---|
227 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
228 | Add(palikka); |
---|
229 | } |
---|
230 | |
---|
231 | void LuoIsokivi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
232 | { |
---|
233 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys + 40.0, korkeus + 40.0); |
---|
234 | palikka.Position = paikka; |
---|
235 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
236 | palikka.Color = Color.BlueGray; |
---|
237 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
238 | Add(palikka); |
---|
239 | } |
---|
240 | |
---|
241 | void LuoSanky(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
242 | { |
---|
243 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
244 | palikka.Position = paikka; |
---|
245 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
246 | palikka.Color = Color.BloodRed; |
---|
247 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
248 | Add(palikka); |
---|
249 | } |
---|
250 | |
---|
251 | void LuoArkku(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
252 | { |
---|
253 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
254 | palikka.Position = paikka; |
---|
255 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
256 | palikka.Color = Color.DarkBrown; |
---|
257 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
258 | Add(palikka); |
---|
259 | } |
---|
260 | class Kivi : PhysicsObject |
---|
261 | { |
---|
262 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(2, 0, 2); |
---|
263 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
264 | |
---|
265 | public Kivi(double leveys, double korkeus) |
---|
266 | : base(leveys, korkeus) |
---|
267 | { |
---|
268 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
269 | } |
---|
270 | } |
---|
271 | } |
---|
272 | |
---|
273 | |
---|