1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class TheMetsäsurvivor : PhysicsGame |
---|
10 | { PhysicsObject ihminen; |
---|
11 | public override void Begin() |
---|
12 | { |
---|
13 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
14 | |
---|
15 | |
---|
16 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
17 | |
---|
18 | pojolaskuri.AddOverTime(1, 10); |
---|
19 | |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | Camera.Zoom(1.0); |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | PhysicsObject karhu = new PhysicsObject(40.0, 40.0); |
---|
26 | karhu.Color = Color.Brown; |
---|
27 | karhu.X = 100; |
---|
28 | Add(karhu); |
---|
29 | |
---|
30 | |
---|
31 | |
---|
32 | |
---|
33 | ihminen = new PhysicsObject(40, 40); |
---|
34 | ihminen.CanRotate = true; |
---|
35 | ihminen.Restitution = 0.0; |
---|
36 | ihminen.Shape = Shape.Pentagon; |
---|
37 | Add(ihminen); |
---|
38 | |
---|
39 | teekivi(); |
---|
40 | |
---|
41 | LuoPuulaskuri(); |
---|
42 | LuoKivilaskuri(); |
---|
43 | luopojolaskuri(); |
---|
44 | |
---|
45 | luokentta(); |
---|
46 | |
---|
47 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, käännäpelaajaav, null); |
---|
48 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, käännäpelaajaao, null); |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, käännäpelaajaay, null); |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, käännäpelaajaaa, null); |
---|
51 | |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-50, 0)); |
---|
53 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(50, 0)); |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 50)); |
---|
55 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -50)); |
---|
56 | |
---|
57 | Camera.Follow(ihminen); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
61 | { |
---|
62 | ihminen.Push(vektori); |
---|
63 | } |
---|
64 | void luokentta() |
---|
65 | { |
---|
66 | PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 100.0); |
---|
67 | puu.X = 1400.0; |
---|
68 | puu.Y = 100.0; |
---|
69 | puu.Color = Color.Green; |
---|
70 | puu.Tag = "puu"; |
---|
71 | Add(puu); |
---|
72 | |
---|
73 | Level.Background.Color = Color.Wheat; |
---|
74 | |
---|
75 | PhysicsObject puu2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 100.0); |
---|
76 | puu2.X = 0; |
---|
77 | puu2.Y = -600; |
---|
78 | puu2.Color = Color.Green; |
---|
79 | puu2.Tag = "puu"; |
---|
80 | Add(puu2); |
---|
81 | |
---|
82 | AddCollisionHandler(ihminen, "puu", puutormays); |
---|
83 | } |
---|
84 | void käännäpelaajaav() |
---|
85 | { |
---|
86 | ihminen.Angle = Angle.FromDegrees(-90); |
---|
87 | } |
---|
88 | void käännäpelaajaao() |
---|
89 | { |
---|
90 | ihminen.Angle = Angle.FromDegrees(90); |
---|
91 | } |
---|
92 | void käännäpelaajaay() |
---|
93 | { |
---|
94 | ihminen.Angle = Angle.FromDegrees(180); |
---|
95 | } |
---|
96 | void käännäpelaajaaa() |
---|
97 | { |
---|
98 | ihminen.Angle = Angle.FromDegrees(0); |
---|
99 | } |
---|
100 | void teekivi() |
---|
101 | { |
---|
102 | PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 100.0); |
---|
103 | kivi.Color = Color.Gray; |
---|
104 | kivi.X = -100; |
---|
105 | kivi.Y = 300; |
---|
106 | kivi.Tag = "kivi"; |
---|
107 | Add(kivi); |
---|
108 | |
---|
109 | PhysicsObject kivi2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 110.0); |
---|
110 | kivi2.Color = Color.Gray; |
---|
111 | kivi2.X = 750; |
---|
112 | kivi2.Y = -275; |
---|
113 | kivi2.Tag = "kivi"; |
---|
114 | Add(kivi2); |
---|
115 | |
---|
116 | PhysicsObject kivi3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(100.0, 100.0); |
---|
117 | kivi3.Color = Color.Gray; |
---|
118 | kivi3.X = -600; |
---|
119 | kivi3.Y = -300; |
---|
120 | kivi3.Tag = "kivi"; |
---|
121 | Add(kivi3); |
---|
122 | |
---|
123 | AddCollisionHandler(ihminen, "kivi", kivitormays); |
---|
124 | |
---|
125 | } |
---|
126 | IntMeter puuLaskuri; |
---|
127 | |
---|
128 | void LuoPuulaskuri() |
---|
129 | { |
---|
130 | puuLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
131 | |
---|
132 | Label puuNaytto = new Label(); |
---|
133 | puuNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
134 | puuNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
135 | puuNaytto.TextColor = Color.Brown; |
---|
136 | puuNaytto.Color = Color.Wheat; |
---|
137 | puuNaytto.Title = "puu"; |
---|
138 | |
---|
139 | puuNaytto.BindTo(puuLaskuri); |
---|
140 | Add(puuNaytto); |
---|
141 | } |
---|
142 | IntMeter kivilaskuri; |
---|
143 | |
---|
144 | void LuoKivilaskuri() |
---|
145 | { |
---|
146 | kivilaskuri = new IntMeter(0); |
---|
147 | |
---|
148 | Label kiviNaytto = new Label(); |
---|
149 | kiviNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
150 | kiviNaytto.Y = Screen.Top - 75; |
---|
151 | kiviNaytto.TextColor = Color.Gray; |
---|
152 | kiviNaytto.Color = Color.Wheat; |
---|
153 | kiviNaytto.Title = "kivi"; |
---|
154 | |
---|
155 | kiviNaytto.BindTo(kivilaskuri); |
---|
156 | Add(kiviNaytto); |
---|
157 | } |
---|
158 | void puutormays(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject puu) |
---|
159 | { |
---|
160 | puuLaskuri.Value += 1; |
---|
161 | |
---|
162 | } |
---|
163 | void kivitormays(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kivi) |
---|
164 | { |
---|
165 | kivilaskuri.Value += 1; |
---|
166 | } |
---|
167 | IntMeter pojolaskuri; |
---|
168 | |
---|
169 | void luopojolaskuri() |
---|
170 | { |
---|
171 | pojolaskuri = new IntMeter(0); |
---|
172 | |
---|
173 | Label pojonaytto = new Label(); |
---|
174 | pojonaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
175 | pojonaytto.Y = Screen.Top - 50; |
---|
176 | pojonaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
177 | pojonaytto.Color = Color.Wheat; |
---|
178 | pojonaytto.Title = "pojot"; |
---|
179 | |
---|
180 | pojonaytto.BindTo(pojolaskuri); |
---|
181 | Add(pojonaytto); |
---|
182 | } |
---|
183 | |
---|
184 | } |
---|