source: 2016/koodauskerho/VilleH/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli/ninjakissanhikileikit.cs @ 8402

Revision 8402, 4.7 KB checked in by jotapoti, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame
10{
11    double nopeus = 650;
12    double hyppyNopeus = 500;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("kissa");
17    Image doritos = LoadImage("doritos-nacho-cheese");
18    Image piikkikuva = LoadImage("piikki");
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20
21    public override void Begin()
22    {
23        Gravity = new Vector(0, -1000);
24
25        LuoKentta();
26        LisaaNappaimet();
27
28        Camera.Follow(pelaaja1);
29        Camera.ZoomFactor = 1.2;
30        Camera.StayInLevel = true;
31       
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('p', LisaaPiikki);
39        kentta.SetTileMethod('D', LisaaTahti);
40        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
41        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
42        Level.CreateBorders();
43        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
44    }
45
46    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
47    {
48        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
49        taso.Position = paikka;
50        taso.Color = Color.Green;
51        Add(taso);
52    }
53
54    void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
55    {
56        PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
57        piikki.Position = paikka;
58        piikki.Color = Color.Red;
59        piikki.Image = piikkikuva;
60        Add(piikki);
61        piikki.Tag = "piikki";
62    }
63
64    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
65    {
66        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
67        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
68        tahti.Position = paikka;
69        tahti.Image = doritos;
70        tahti.Tag = "tahti";
71        Add(tahti);
72    }
73
74    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
77        pelaaja1.Position = paikka;
78        pelaaja1.Mass = 4.0;
79        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
80        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
81        AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", tormaapiikkiin);
82        Add(pelaaja1);
83
84     
85
86    }
87   
88
89    void LisaaNappaimet()
90    {
91        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
92        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
93
94        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -1.0);
95        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, 1.0);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1);
97
98        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
99
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -1.0);
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, 1.0);
102        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1);
103        Keyboard.Listen(Key.F5, ButtonState.Pressed, Konsoli, "");
104
105       
106    }
107
108    void Konsoli()
109    {
110 InputWindow kysymysIkkuna = new InputWindow("Konsoli");
111        kysymysIkkuna.TextEntered += ProcessInput;
112        Add(kysymysIkkuna);
113    }
114
115    void ProcessInput(InputWindow ikkuna)
116    {
117        string[] vastaus = ikkuna.InputBox.Text.Split(' ');
118
119        if(vastaus[0]=="speed")
120        {
121            nopeus = int.Parse(vastaus[1]);
122        }
123
124        if (vastaus[0] == "gravity")
125        {
126            Gravity =new Vector(0, int.Parse(vastaus[1]));
127        }
128        if (vastaus[0] == "BOING")
129        {
130            hyppyNopeus = int.Parse(vastaus[1]);
131        }
132        if (vastaus[0]=="sanic")
133        {
134            nopeus = 3500;
135        }
136    }
137
138    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double suunta)
139    {
140        hahmo.Walk(nopeus* suunta);
141    }
142
143    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo)
144    {
145        hahmo.Jump(hyppyNopeus);
146    }
147
148    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
149    {
150        maaliAani.Play();
151        MessageDisplay.Add("nom nom!");
152        tahti.Destroy();
153    }
154    void tormaapiikkiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject piikki)
155    {
156        MessageDisplay.Add("sinä hävisit");
157        pelaaja1.Destroy();
158    }
159
160}
161
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.