source: 2016/koodauskerho/VilleH/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli/ninjakissanhikileikit.cs @ 8376

Revision 8376, 4.2 KB checked in by tesatapa, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 550;
12    const double hyppyNopeus = 500;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("kissa");
17    Image doritos = LoadImage("doritos-nacho-cheese");
18    Image piikkikuva = LoadImage("piikki");
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20
21    public override void Begin()
22    {
23        Gravity = new Vector(0, -1000);
24
25        LuoKentta();
26        LisaaNappaimet();
27
28        Camera.Follow(pelaaja1);
29        Camera.ZoomFactor = 1.2;
30        Camera.StayInLevel = true;
31       
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('p', LisaaPiikki);
39        kentta.SetTileMethod('D', LisaaTahti);
40        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
41        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
42        Level.CreateBorders();
43        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
44    }
45
46    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
47    {
48        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
49        taso.Position = paikka;
50        taso.Color = Color.Green;
51        Add(taso);
52    }
53
54    void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
55    {
56        PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
57        piikki.Position = paikka;
58        piikki.Color = Color.Red;
59        piikki.Image = piikkikuva;
60        Add(piikki);
61        piikki.Tag = "piikki";
62    }
63
64    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
65    {
66        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
67        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
68        tahti.Position = paikka;
69        tahti.Image = doritos;
70        tahti.Tag = "tahti";
71        Add(tahti);
72    }
73
74    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
77        pelaaja1.Position = paikka;
78        pelaaja1.Mass = 4.0;
79        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
80        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
81        AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", tormaapiikkiin);
82        Add(pelaaja1);
83
84     
85
86    }
87   
88
89    void LisaaNappaimet()
90    {
91        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
92        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
93
94        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
95        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
97
98        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
99
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
102        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
103
104        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
105       // Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase);
106
107    }
108
109    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
110    {
111        hahmo.Walk(nopeus);
112    }
113
114    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
115    {
116        hahmo.Jump(nopeus);
117    }
118
119    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
120    {
121        maaliAani.Play();
122        MessageDisplay.Add("nom nom!");
123        tahti.Destroy();
124    }
125    void tormaapiikkiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject piikki)
126    {
127        MessageDisplay.Add("sinä hävisit");
128        pelaaja1.Destroy();
129    }
130
131}
132
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.