source: 2016/koodauskerho/OulaK/Lapsylintupeli/Lapsylintupeli/Lapsylintupeli/Lapsylintupeli.cs @ 8351

Revision 8351, 3.5 KB checked in by sieerinn, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Lapsylintupeli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 10000;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("hhh");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21    bool peliKaynnissa = false;
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32        Timer liikutusajastin = new Timer();
33        liikutusajastin.Interval = 0.01;
34        liikutusajastin.Timeout += SiirraPelaajaaOikeammalle;
35        liikutusajastin.Start();
36        peliKaynnissa = true;
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
42        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
43        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
44        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
45        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
48    }
49
50    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
51    {
52        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
53        taso.Position = paikka;
54        taso.Color = Color.Green;
55        taso.Tag = "seina";
56        Add(taso);
57    }
58
59    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
60    {
61        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
62        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
63        tahti.Position = paikka;
64        tahti.Image = tahtiKuva;
65        tahti.Tag = "tahti";
66        Add(tahti);
67    }
68
69    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
70    {
71        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
72        pelaaja1.Position = paikka;
73        pelaaja1.Mass = 4.0;
74        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
75        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
76        Add(pelaaja1);
77        AddCollisionHandler(pelaaja1, "seina", TormaaTasoon);
78    }
79    void TormaaTasoon(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde)
80    {
81        if (peliKaynnissa)
82        {
83
84
85            MessageDisplay.Add("kuolit! :(");
86            Keyboard.Disable(Key.Up);
87            peliKaynnissa = false;
88        }
89    }
90    void LisaaNappaimet()
91    {
92
93
94
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
96
97        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
98
99
100        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
101
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
103    }
104
105    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
106    {
107        hahmo.Walk(nopeus);
108    }
109
110    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
111    {
112        hahmo.ForceJump(nopeus);
113    }
114
115    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
116    {
117        maaliAani.Play();
118        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
119        tahti.Destroy();
120    }
121    void SiirraPelaajaaOikeammalle()
122    {
123        pelaaja1.Push(new Vector(nopeus, 0.0));
124
125    }
126
127}
128
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.