source: 2016/koodauskerho/OttoK/New Text Document.txt @ 8433

Revision 8433, 2.6 KB checked in by tesatapa, 2 years ago (diff)
Line 
1var leveys = 1920;
2var korkeus = 974;
3var nopeus = 200;
4var p1Pisteet = 0;
5var p2Pisteet = 0;
6var tekstinTyyli = { font: "bold 64px Arial", fill: "#00FF33", boundsAlignH: "center", boundsAlignV: "middle" };
7var game = new Phaser.Game(leveys, korkeus, Phaser.CANVAS, 'pong', { preload: lataus, create: luonti, update: paivitys });
8
9function lataus() {
10}
11
12function luonti() {
13    game.stage.backgroundColor = "#000000";
14        salliKuuntelu();
15        game.physics.startSystem(Phaser.Physics.ARCADE);
16        var kuva = luoPallonKuva(32, "#00FF33");
17        pallo = luoOlio(leveys/2, korkeus/2, kuva);
18        pallo.body.onWorldBounds = new Phaser.Signal();
19        pallo.body.onWorldBounds.add(tormasiSeinaan);
20        pallo.body.setCircle(32);
21        pallo.body.bounce.set(1);
22        pallo.body.velocity = new Phaser.Point(750, 45);
23        var mailanKuva = luoKuva(32, 128, "#00FF33");
24        maila1 = luoOlio(leveys - 32, korkeus/2, mailanKuva);
25        maila1.body.immovable = true;
26        maila2 = luoOlio(0+32, korkeus/2, mailanKuva);
27        maila2.body.immovable = true;
28        p1Pistenaytto = luoTeksti(leveys * 0.8, korkeus * 0.15, "0");
29        p2Pistenaytto = luoTeksti(leveys * 0.2, korkeus * 0.15, "0");
30       
31}
32
33function paivitys() {
34        game.physics.arcade.collide(pallo, maila1);
35        game.physics.arcade.collide(pallo, maila2);
36       
37        if (speedButton.isDown) {
38                pallo.body.velocity.x = pallo.body.velocity.x * 1.01;
39        }
40       
41        tarkistaLiike(maila1, cursors.up, cursors.down);
42        tarkistaLiike(maila2, wButton, sButton);
43}
44
45function luoOlio(x, y, kuva){
46        var olio = game.add.sprite(x, y, kuva);
47        olio.anchor.x = 0.5;
48        olio.anchor.y = 0.5;
49        game.physics.enable(olio, Phaser.Physics.ARCADE);
50        olio.body.collideWorldBounds = true;
51        return olio;
52       
53       
54}
55
56function salliKuuntelu(){
57    cursors = game.input.keyboard.createCursorKeys();
58    wButton = game.input.keyboard.addKey(Phaser.Keyboard.W);
59    sButton = game.input.keyboard.addKey(Phaser.Keyboard.S);
60        speedButton = game.input.keyboard.addKey(Phaser.Keyboard.SPACEBAR);
61}
62function tarkistaLiike(maila, ylos, alas){
63    if (ylos.isDown)
64    {
65        maila.body.velocity.y = -nopeus;
66    } else if (alas.isDown){
67        maila.body.velocity.y = nopeus;
68    }
69    else{
70        maila.body.velocity.y = 0;
71    }
72}
73function tormasiSeinaan(tormaaja, ylos, alas, vasen, oikea){
74        if(vasen){
75                tormaaja.body.position = new Phaser.Point(leveys/2, korkeus/2);
76                p1Pisteet++;
77                p1Pistenaytto.text = ""+p1Pisteet;
78        }
79        if(oikea){
80                tormaaja.body.position = new Phaser.Point(leveys/2, korkeus/2);
81                p2Pisteet++;
82                p2Pistenaytto.text = ""+p2Pisteet;
83        }
84}
85function luoTeksti(x, y, teksti){
86        var text = game.add.text(x, y, teksti, tekstinTyyli);
87
88        return text;
89}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.