source: 2016/koodauskerho/OttoK/Catboarding/Catboarding/Catboarding/Catboarding.cs @ 8680

Revision 8680, 5.1 KB checked in by npo17_1, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8public class Catboarding : PhysicsGame
9{
10    const double nopeus = 200;
11    const double hyppyNopeus = 750;
12    const int RUUDUN_KOKO = 40;
13    bool osuu = false;
14
15    PhysicsObject pelaaja1;
16    PhysicsObject Kissa;
17
18    Image LumilaudanKuva = LoadImage("Snowboard");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
20    Image KissanKuva = LoadImage("Cat");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        SmoothTextures = true;
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28        //Level.CreateBorders();
29
30        LuoKentta();
31        LisaaNappaimet();
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.2;
35        //Camera.ZoomToAllObjects();
36        Camera.StayInLevel = true;
37        IsFullScreen = true;
38        LisaaKissa(172/2, 82/2);
39    }
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
44        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
45        //kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
46        //kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
47        LisaaPelaaja(new Vector(-420,30),50,50);
48        Level.Background.CreateGradient(Color.LightBlue, Color.SkyBlue);
49
50        double[] korkeudet = new double[] {900, 740, 740, 740, 740, 740, 740, 740, 740, 740, 740, 740, 900};
51        Surface maasto = new Surface(5000,korkeudet, 1.0);
52        maasto.Y = 0-350;
53        maasto.X = -125;
54        maasto.Color = Color.White;
55        maasto.KineticFriction = 0.03;
56        maasto.StaticFriction = 0.1;
57   
58        Add(maasto);
59        Level.Width = maasto.Width;
60
61    }
62
63    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
66        taso.Position = paikka;
67        taso.Color = Color.White;
68        Add(taso);
69    }
70
71    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
74        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
75        tahti.Position = paikka;
76        tahti.Image = tahtiKuva;
77        tahti.Tag = "tahti";
78        Add(tahti);
79    }
80
81    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
82    {
83        pelaaja1 = new PhysicsObject(148/1.5, 16/1.5, Shape.FromImage(LumilaudanKuva));
84        pelaaja1.Position = paikka;
85        pelaaja1.Mass = 4.0;
86        pelaaja1.Image = LumilaudanKuva;
87        pelaaja1.CanRotate = true;
88        //pelaaja1.MaxAngularVelocity = 15;
89        Add(pelaaja1);
90        AddCollisionHandler(pelaaja1, tarkista);
91    }
92
93    void LisaaKissa(double leveys, double korkeus)
94    {
95        Kissa = new PhysicsObject(leveys, korkeus, Shape.FromImage(KissanKuva));
96        Kissa.Position = new Vector(pelaaja1.X, pelaaja1.Y+20);
97        Kissa.Image = KissanKuva;
98        Add(Kissa);
99        AxleJoint Liitos = new AxleJoint(pelaaja1, Kissa);
100        Add(Liitos);
101    }
102
103    protected override void Update(Time time)
104    {
105        Kissa.Angle = pelaaja1.Angle;
106        base.Update(time);
107    }
108   
109       
110
111    void tarkista(PhysicsObject p1, PhysicsObject p2)
112    {
113        osuu = true;
114
115    }
116
117    void LisaaNappaimet()
118    {
119        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
120
121        //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
122        //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
123        //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
124
125        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, RLeft, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
126        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, RRight, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
127        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
128
129        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
130
131        //ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
132        //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
133        //ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
134
135        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
136    }
137
138    void RLeft(PhysicsObject hahmo, double nopeus)
139    {
140        hahmo.AngularVelocity += 1;
141    }
142
143    void RRight(PhysicsObject hahmo, double nopeus)
144    {
145        hahmo.AngularVelocity -= 1;
146    }
147
148    void Hyppaa(PhysicsObject hahmo, double nopeus)
149    {
150        if(osuu)
151        {
152            hahmo.Hit(new Vector(0, 2000));
153            osuu = false;
154        }
155    }
156
157    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
158    {
159        maaliAani.Play();
160        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
161        tahti.Destroy();
162    }
163}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.