1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Catboarding : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image LumilaudanKuva = LoadImage("Snowboard"); |
---|
18 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
19 | Image tkenttäKuva = LoadImage("tkenttä"); |
---|
20 | |
---|
21 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
22 | |
---|
23 | public override void Begin() |
---|
24 | { |
---|
25 | SmoothTextures = false; |
---|
26 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
27 | Level.CreateBorders(); |
---|
28 | |
---|
29 | LuoKentta(); |
---|
30 | LisaaNappaimet(); |
---|
31 | |
---|
32 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
33 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
34 | Camera.ZoomToAllObjects(); |
---|
35 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
36 | } |
---|
37 | |
---|
38 | void LuoKentta() |
---|
39 | { |
---|
40 | //TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
41 | //kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
42 | //kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
43 | //kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
44 | //kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
45 | LisaaPelaaja(new Vector(-420,300),50,50); |
---|
46 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
47 | |
---|
48 | double[] korkeudet = new double[] { 10, 12, 15, 20, 20, 17, 10, 12, 13, 12, 13, 23, 20, 34, 45, 67, 78, 89, 88, 98, 89, 87, 67, 56, 54, }; |
---|
49 | Surface maasto = new Surface(1000,korkeudet, 1.0); |
---|
50 | maasto.Y = Level.Bottom + 200; |
---|
51 | maasto.Color = Color.White; |
---|
52 | maasto.KineticFriction = 0.08; |
---|
53 | maasto.StaticFriction = 0.08; |
---|
54 | |
---|
55 | Add(maasto); |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
59 | { |
---|
60 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
61 | taso.Position = paikka; |
---|
62 | taso.Color = Color.White; |
---|
63 | Add(taso); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
67 | { |
---|
68 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
69 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
70 | tahti.Position = paikka; |
---|
71 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
72 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
73 | Add(tahti); |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
77 | { |
---|
78 | pelaaja1 = new PhysicsObject(148/1.5, 16/1.5, Shape.FromImage(LumilaudanKuva)); |
---|
79 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
80 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
81 | pelaaja1.Image = LumilaudanKuva; |
---|
82 | pelaaja1.CanRotate = true; |
---|
83 | pelaaja1.MaxAngularVelocity = 15; |
---|
84 | Add(pelaaja1); |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void LisaaNappaimet() |
---|
88 | { |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
90 | |
---|
91 | //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
92 | //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
93 | //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
94 | |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, RLeft, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, RRight, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
98 | |
---|
99 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
100 | |
---|
101 | //ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
102 | //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
103 | //ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
104 | |
---|
105 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
106 | } |
---|
107 | |
---|
108 | void RLeft(PhysicsObject hahmo, double nopeus) |
---|
109 | { |
---|
110 | hahmo.AngularVelocity += 1; |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | void RRight(PhysicsObject hahmo, double nopeus) |
---|
114 | { |
---|
115 | hahmo.AngularVelocity -= 1; |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | void Hyppaa(PhysicsObject hahmo, double nopeus) |
---|
119 | { |
---|
120 | if(hahmo.Velocity.Y > -5 && hahmo.Velocity.Y < 5) |
---|
121 | hahmo.Hit(new Vector(0, 2000)); |
---|
122 | } |
---|
123 | |
---|
124 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
125 | { |
---|
126 | maaliAani.Play(); |
---|
127 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
128 | tahti.Destroy(); |
---|
129 | } |
---|
130 | } |
---|