source: 2016/koodauskerho/OttoK/Bombercat/Bombercat/Bombercat/Bombercat.cs @ 9480

Revision 9480, 4.4 KB checked in by rikavila, 19 months ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Bombercat : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    GameObject hanta;
17
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("Kissa");
19    Image platformImage = LoadImage("Taso");
20    Image multaImage = LoadImage("Multapalikka");
21    Image pommiImage = LoadImage("bomb");
22    Image hantaKuva = LoadImage("Hanta1");
23
24    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
25
26    public override void Begin()
27    {
28        Gravity = new Vector(0, -2000);
29        SmoothTextures = false;
30
31        LuoKentta();
32        LisaaNappaimet();
33
34        Camera.Follow(pelaaja1);
35        Camera.ZoomFactor = 1.2;
36        Camera.StayInLevel = true;
37        IsFullScreen = true;
38    }
39
40    void LuoKentta()
41    {
42        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
43        kentta.SetTileMethod('#', Createplatform);
44        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPelaaja);
45        kentta.SetTileMethod('O', Createmulta);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
49    }
50
51    void Createplatform(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
52    {
53        PhysicsObject platform = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
54        platform.Position = paikka;
55        platform.Image = platformImage;
56        platform.Tag = "taso";
57        Add(platform);
58    }
59
60    void ThrowBomb(PlatformCharacter pelaaja)
61    {
62        Grenade Bomb = new Grenade(10);
63        Bomb.Image = pommiImage;
64        Bomb.CanRotate = false;
65        Bomb.Explosion.AddShockwaveHandler("multa", DestroyBlock);
66        Bomb.Explosion.AddShockwaveHandler("taso", DestroyBlock);
67
68        pelaaja1.Throw(Bomb, Angle.FromDegrees(30), 10000);
69        Bomb.FuseTime = TimeSpan.FromSeconds(1);
70
71    }
72
73    void DestroyBlock(IPhysicsObject multa, Vector V)
74    {
75        multa.Destroy();
76    }
77
78    void Createmulta(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
79    {
80        PhysicsObject multa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
81        multa.Position = paikka;
82        multa.Image = multaImage;
83        multa.Tag = "multa";
84        Add(multa);
85    }
86
87    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
88    {
89        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
90        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
91        tahti.Position = paikka;
92        tahti.Tag = "tahti";
93        Add(tahti);
94    }
95
96    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
97    {
98        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
99        pelaaja1.Position = paikka;
100        pelaaja1.Mass = 4.0;
101        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
102        pelaaja1.TurnsWhenWalking = false;
103        Add(pelaaja1);
104    }
105
106    void LisaaHanta()
107    {
108        hanta = new GameObject(100, 100);
109        hanta.Position = new Vector(pelaaja1.X, pelaaja1.Y);
110        hanta.Image = hantaKuva;
111        Add(hanta);
112    }
113
114    void LisaaNappaimet()
115    {
116        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
117
118        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, null,pelaaja1, -nopeus);
119        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, null, pelaaja1, nopeus);
120        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, null, pelaaja1, hyppyNopeus);
121        Keyboard.Listen(Key.X, ButtonState.Pressed, ThrowBomb, null, pelaaja1);
122
123        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
124
125        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
126        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
127        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
128
129        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
130    }
131
132    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
133    {
134        hahmo.Walk(nopeus);
135    }
136
137    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
138    {
139        hahmo.Jump(nopeus);
140    }
141}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.