source: 2016/koodauskerho/OttoK/Bombercat/Bombercat/Bombercat/Bombercat.cs @ 9468

Revision 9468, 4.0 KB checked in by rikavila, 20 months ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Bombercat : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Kissa");
18    Image platformImage = LoadImage("Taso");
19    Image multaImage = LoadImage("Multapalikka");
20    Image pommiImage = LoadImage("bomb");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -2000);
27        SmoothTextures = false;
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35        IsFullScreen = true;
36    }
37
38    void LuoKentta()
39    {
40        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
41        kentta.SetTileMethod('#', Createplatform);
42        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPelaaja);
43        kentta.SetTileMethod('O', Createmulta);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        Level.CreateBorders();
46        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
47    }
48
49    void Createplatform(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
50    {
51        PhysicsObject platform = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        platform.Position = paikka;
53        platform.Image = platformImage;
54
55        Add(platform);
56    }
57
58    void ThrowBomb(PlatformCharacter pelaaja)
59    {
60        Grenade Bomb = new Grenade(10);
61        Bomb.Image = pommiImage;
62        Bomb.CanRotate = false;
63        Bomb.Explosion.AddShockwaveHandler("multa", DestroyBlock);
64       
65        pelaaja1.Throw(Bomb, Angle.FromDegrees(30), 10000);
66        Bomb.FuseTime = TimeSpan.FromSeconds(1);
67
68    }
69
70    void DestroyBlock(IPhysicsObject multa, Vector V)
71    {
72        multa.Destroy();
73    }
74
75    void Createmulta(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
76    {
77        PhysicsObject multa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
78        multa.Position = paikka;
79        multa.Image = multaImage;
80        multa.Tag = "multa";
81        Add(multa);
82    }
83
84    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
85    {
86        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
87        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
88        tahti.Position = paikka;
89        tahti.Tag = "tahti";
90        Add(tahti);
91    }
92
93    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
94    {
95        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
96        pelaaja1.Position = paikka;
97        pelaaja1.Mass = 4.0;
98        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
99        pelaaja1.TurnsWhenWalking = false;
100        Add(pelaaja1);
101    }
102
103    void LisaaNappaimet()
104    {
105        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
106
107        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, null,pelaaja1, -nopeus);
108        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, null, pelaaja1, nopeus);
109        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, null, pelaaja1, hyppyNopeus);
110        Keyboard.Listen(Key.X, ButtonState.Pressed, ThrowBomb, null, pelaaja1);
111
112        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
113
114        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
115        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
116        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
117
118        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
119    }
120
121    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
122    {
123        hahmo.Walk(nopeus);
124    }
125
126    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
127    {
128        hahmo.Jump(nopeus);
129    }
130}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.