source: 2016/koodauskerho/GeoN/1/1/_1/_1.cs @ 8412

Revision 8412, 2.7 KB checked in by tesatapa, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class _1 : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    public override void Begin()
17    {
18        LuoKentta();
19        AsetaOhjaimet();
20        AloitaPeli();
21
22        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
23          }
24    void LuoKentta()
25    {
26
27         pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
28        pallo.Shape = Shape.Circle;
29        pallo.X = -200.0;
30        pallo.Y = 0.0;
31        pallo.Restitution = 1.0;
32
33        Add(pallo);
34        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
35        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
36
37        Level.CreateBorders(1.0, false);
38        Level.BackgroundColor = Color.Black;
39    }
40    void AloitaPeli()
41    {
42        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
43        pallo.Hit(impulssi);
44    }
45    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
46    {
47        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
48        maila.Shape = Shape.Rectangle;
49        maila.X = x; 
50        maila.Y = y;
51        maila.Restitution = 1.0;
52        Add(maila);
53        return maila;
54   
55
56
57}
58void AsetaOhjaimet()
59{
60   Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
61        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
62        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
63        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
64        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
65
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
70
71        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
72
73
74
75
76    }
77    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
78    {
79        if (maila.Top > Level.Top)
80        {
81            maila.Velocity = Vector.Zero;
82            return;
83        }
84        maila.Velocity = nopeus;
85    }
86}
87
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.