source: 2016/koodauskerho/AaroA/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2.cs @ 8367

Revision 8367, 2.7 KB checked in by jotapoti, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FysiikkaPeli2 : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject kissa = new PhysicsObject(100, 50);
12    Image kissankuva = LoadImage("MLGKissa");
13    AssaultRifle kissan1Ase;
14    PhysicsObject vasenReuna;
15    PhysicsObject oikeaReuna;
16
17    public override void Begin()
18    {
19        LuoKentta();
20        LisaaOhjaimet();
21    }
22
23     void LuoKentta()
24     {
25            kissa = new PhysicsObject(40, 20);
26            kissa.Image = kissankuva;
27            kissa.Shape = Shape.Circle;
28            kissa.Mass = 10.0;
29            kissa.Size = new Vector(150, 100);
30            Add(kissa);
31
32            vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
33            vasenReuna.Restitution = 0.0;
34            vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
35            vasenReuna.IsVisible = false;
36
37            oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
38            oikeaReuna.Restitution = 0.0;
39            oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
40            oikeaReuna.IsVisible = false;
41
42            PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
43            ylaReuna.Restitution = 0.0;
44            ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
45            ylaReuna.IsVisible = false;
46
47            PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
48            alaReuna.Restitution = 0.0;
49            alaReuna.IsVisible = false;
50            alaReuna.KineticFriction = 0.0;
51
52        Level.Background.CreateStars( 10000 );
53        Camera.ZoomToLevel();
54    }
55
56    void LisaaOhjaimet()
57    {
58        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
59          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
60        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released,
61          LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);
62
63        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
64          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
65        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released,
66      LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);
67
68        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
69          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released,
71      LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);
72
73        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
74          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
75        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released,
76      LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);
77
78        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
79        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
80    }
81
82    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
83    {
84        kissa.Velocity = vektori;
85
86    }
87}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.