1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Pallopeli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
12 | Image pelaajanKuva = LoadImage("pinkman"); |
---|
13 | |
---|
14 | public override void Begin() |
---|
15 | { |
---|
16 | SmoothTextures = false; |
---|
17 | |
---|
18 | Level.CreateBorders(); |
---|
19 | |
---|
20 | LuoPallo(-100.0, -20.5, Color.HotPink); |
---|
21 | LuoPallo(200.0, 0.0, Color.MidnightBlue); |
---|
22 | LuoPallo(150.0, 0.0, Color.Green); |
---|
23 | LuoPallo(150.0, 400.0, Color.MediumVioletRed); |
---|
24 | |
---|
25 | LisaaPelaaja(); |
---|
26 | |
---|
27 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
28 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
29 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku vasemmalle", new Vector(-1000, 0)); |
---|
30 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku oikealle", new Vector(1000, 0)); |
---|
31 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku ylös", new Vector(0, 1000)); |
---|
32 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku alas", new Vector(0, -1000)); |
---|
33 | } |
---|
34 | |
---|
35 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
36 | { |
---|
37 | pelaaja1.Push(vektori); |
---|
38 | } |
---|
39 | void LisaaPelaaja() |
---|
40 | { |
---|
41 | pelaaja1 = new PhysicsObject(40.0, 40.0); |
---|
42 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
43 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
44 | Add(pelaaja1); |
---|
45 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "pallura", PelaajaTormaaPalloon); |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | void PelaajaTormaaPalloon(PhysicsObject pelaajahahmo, PhysicsObject pallonen) |
---|
49 | { |
---|
50 | pallonen.Destroy(); |
---|
51 | pelaajahahmo.Size *= 1.5; |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | void LuoPallo(double xkoordinaatti, double ykoordinaatti, Color vari) |
---|
55 | { |
---|
56 | PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0, Shape.Circle); |
---|
57 | pallo.Color = vari; |
---|
58 | pallo.X = xkoordinaatti; |
---|
59 | pallo.Y = ykoordinaatti; |
---|
60 | pallo.Tag = "pallura"; |
---|
61 | Add(pallo); |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | } |
---|