source: 2016/30/TimoH/Ponki/Ponki/Ponki/Ponki.cs @ 8082

Revision 8082, 2.6 KB checked in by tihaapas, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Ponki : PhysicsGame
10{
11   
12   
13    Vector nopeusylos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusalas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject maila;
18    PhysicsObject kapula;
19
20   
21    public override void Begin()
22    {
23        Luokentta();
24        asetaohjaimet();
25        aloitapeli();
26       
27
28        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
29
30       
31    }
32
33    void Luokentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(50, 50);
36        Add(pallo);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.Color = Color.Red;
39        pallo.Restitution = 1;
40
41        maila = luomaila(Level.Left + 20, 0);
42        kapula = luomaila(Level.Right - 20, 0);
43
44       
45
46
47
48
49        Level.Background.Color = Color.Green;
50        Level.CreateBorders(1, false);
51
52        Camera.ZoomToLevel();
53
54    }
55
56    void aloitapeli()
57    {
58        Vector Intussi = new Vector(1000, 0);
59        pallo.Hit(Intussi);
60
61
62
63    }
64
65    PhysicsObject luoKapulat(double x, double y)
66    {
67        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 100);
68        maila.Shape = Shape.Rectangle;
69        maila.X = x;
70        maila.Y = y;
71        maila.Restitution = 1;
72        maila.Color = Color.Gold;
73        Add(maila);
74        return maila;
75
76    }
77
78    void asetaohjaimet()
79    {
80        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, asetanopeus, "pelaaja 1 : Liikuta mailaa ylös", maila, nopeusYlos);
81        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, asetanopeus, null, maila, Vector.Zero);
82        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila, nopeusAlas);
83        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila, Vector.Zero);
84
85
86        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", kapula, nopeusYlos);
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, kapula, Vector.Zero);
88        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", kapula, nopeusAlas);
89        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, kapula, Vector.Zero);
90
91        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "näytä ohjeus");
92        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
93
94    }
95
96    void asetanopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
97    {
98        maila.Velocity = nopeus;
99
100    }
101}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.