1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Street_Alien_Domination : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | GameObject tahtain; |
---|
17 | |
---|
18 | Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); |
---|
19 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
20 | |
---|
21 | Image pompKuva = LoadImage("pomp"); |
---|
22 | Image asevihukuva = LoadImage("kesken"); |
---|
23 | Image tähtäinkuva = LoadImage("tähtäin"); |
---|
24 | |
---|
25 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
26 | |
---|
27 | public override void Begin() |
---|
28 | { |
---|
29 | ClearAll(); |
---|
30 | SmoothTextures = false; |
---|
31 | |
---|
32 | PhysicsObject kissa = new PhysicsObject(40, 20); |
---|
33 | kissa.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
34 | kissa.Mass = 10.0; |
---|
35 | Add(kissa); |
---|
36 | |
---|
37 | tahtain = new GameObject(40, 40); |
---|
38 | tahtain.Image = tähtäinkuva; |
---|
39 | Add(tahtain, 3); |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
43 | |
---|
44 | LuoKentta(); |
---|
45 | LisaaNappaimet(); |
---|
46 | |
---|
47 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
48 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
49 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | void LuoKentta() |
---|
53 | { |
---|
54 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta2"); |
---|
55 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
56 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
57 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
58 | kentta.SetTileMethod('p', LisaaOlio); |
---|
59 | kentta.SetTileMethod('A', LisaaOlio2); |
---|
60 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
61 | Level.CreateBorders(); |
---|
62 | |
---|
63 | Level.Background.CreateGradient(Color.DarkRed,Color.LightBlue); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
67 | { |
---|
68 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
69 | taso.Position = paikka; |
---|
70 | taso.Color = Color.DarkBrown; |
---|
71 | Add(taso); |
---|
72 | } |
---|
73 | |
---|
74 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
75 | { |
---|
76 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
77 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
78 | tahti.Position = paikka; |
---|
79 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
80 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
81 | Add(tahti); |
---|
82 | } |
---|
83 | void LisaaOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
84 | { |
---|
85 | PlatformCharacter p = new PlatformCharacter(leveys * 0.9, korkeus * 0.9); |
---|
86 | p.Position = paikka; |
---|
87 | p.Image = pompKuva; |
---|
88 | Add(p); |
---|
89 | p.Tag = "p"; |
---|
90 | |
---|
91 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
92 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
93 | |
---|
94 | tasoAivot.FallsOffPlatforms = true; |
---|
95 | tasoAivot.TriesToJump = true; |
---|
96 | |
---|
97 | p.Brain = tasoAivot; |
---|
98 | |
---|
99 | } |
---|
100 | |
---|
101 | void LisaaOlio2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
102 | { |
---|
103 | PlatformCharacter asevihu = new PlatformCharacter(leveys * 0.9, korkeus * 0.9); |
---|
104 | asevihu.Position = paikka; |
---|
105 | asevihu.Image = asevihukuva; |
---|
106 | Add(asevihu); |
---|
107 | asevihu.Tag = "A"; |
---|
108 | |
---|
109 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
110 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
111 | |
---|
112 | tasoAivot.FallsOffPlatforms = true; |
---|
113 | tasoAivot.TriesToJump = true; |
---|
114 | |
---|
115 | asevihu.Brain = tasoAivot; |
---|
116 | |
---|
117 | asevihu.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
118 | asevihu.Weapon.ProjectileCollision = VihuAmmusOsui; |
---|
119 | |
---|
120 | Timer aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
121 | aikaLaskuri.Interval = 2; |
---|
122 | aikaLaskuri.Timeout += () => AmmuAseella(asevihu); |
---|
123 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | |
---|
127 | |
---|
128 | void Tormaap(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject p) |
---|
129 | { |
---|
130 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
131 | |
---|
132 | Explosion rajahdys = new Explosion(50); |
---|
133 | rajahdys.Position = p.Position; |
---|
134 | Add(rajahdys); |
---|
135 | } |
---|
136 | |
---|
137 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
138 | { |
---|
139 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
140 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
141 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
142 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
143 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
144 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
145 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "p", Tormaap); |
---|
146 | Add(pelaaja1); |
---|
147 | |
---|
148 | pelaaja1.Destroyed += pelinlopussa; |
---|
149 | |
---|
150 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
151 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
152 | pelaaja1.Weapon.InfiniteAmmo = true; |
---|
153 | pelaaja1.Weapon.Power.DefaultValue = 400; |
---|
154 | pelaaja1.Weapon.AmmoIgnoresGravity = true; |
---|
155 | pelaaja1.Weapon.AmmoIgnoresExplosions = true; |
---|
156 | pelaaja1.Weapon.CanHitOwner = false; |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void LisaaNappaimet() |
---|
160 | { |
---|
161 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
162 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
163 | |
---|
164 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
165 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
166 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
167 | |
---|
168 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
169 | |
---|
170 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
171 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
172 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
173 | //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
174 | Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "heitä kranaatti", pelaaja1); |
---|
175 | |
---|
176 | Mouse.ListenMovement(0.0, KuunteleLiiketta, null); |
---|
177 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, null,pelaaja1); |
---|
178 | } |
---|
179 | |
---|
180 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
181 | { |
---|
182 | tahtain.Position = Mouse.PositionOnWorld; |
---|
183 | pelaaja1.Weapon.AbsoluteAngle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Position).Angle; |
---|
184 | |
---|
185 | } |
---|
186 | |
---|
187 | |
---|
188 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
189 | { |
---|
190 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
191 | } |
---|
192 | |
---|
193 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
194 | { |
---|
195 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
196 | } |
---|
197 | |
---|
198 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
199 | { |
---|
200 | maaliAani.Play(); |
---|
201 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
202 | tahti.Destroy(); |
---|
203 | } |
---|
204 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
205 | { |
---|
206 | ammus.Destroy(); |
---|
207 | |
---|
208 | if (kohde.Tag.ToString() == "p") |
---|
209 | { |
---|
210 | kohde.Destroy(); |
---|
211 | } |
---|
212 | if (kohde.Tag =="A") |
---|
213 | { |
---|
214 | kohde.Destroy(); |
---|
215 | } |
---|
216 | |
---|
217 | } |
---|
218 | |
---|
219 | void VihuAmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
220 | { |
---|
221 | ammus.Destroy(); |
---|
222 | if (kohde.Tag == "pelaaja") |
---|
223 | { |
---|
224 | kohde.Destroy(); |
---|
225 | } |
---|
226 | } |
---|
227 | |
---|
228 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
229 | { |
---|
230 | if (pelaaja.IsDestroyed) return; |
---|
231 | |
---|
232 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
233 | |
---|
234 | if (ammus != null) |
---|
235 | { |
---|
236 | //ammus.Size *= 3; |
---|
237 | //ammus.Image = ... |
---|
238 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
239 | } |
---|
240 | |
---|
241 | } |
---|
242 | void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
243 | { |
---|
244 | if (pelaaja.IsDestroyed) return; |
---|
245 | |
---|
246 | Grenade kranu = new Grenade(3.0); |
---|
247 | pelaaja1.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(50), 10000); |
---|
248 | |
---|
249 | |
---|
250 | kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("p", KranaattiOsui); |
---|
251 | } |
---|
252 | void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) |
---|
253 | { |
---|
254 | rajahdyksenKohde.Destroy(); |
---|
255 | } |
---|
256 | |
---|
257 | void pelinlopussa() |
---|
258 | { |
---|
259 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", "Aloita peli", "Lopeta"); |
---|
260 | Add(alkuValikko); |
---|
261 | |
---|
262 | alkuValikko.AddItemHandler(0, Begin); |
---|
263 | alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
264 | } |
---|
265 | } |
---|
266 | |
---|
267 | |
---|