source: 2016/30/TaavettiV/Street Alien Domination/Street Alien Domination/Street_Alien_Domination/Street_Alien_Domination.cs @ 8191

Revision 8191, 6.1 KB checked in by sieerinn, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Street_Alien_Domination : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    Image pompKuva = LoadImage("pomp");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        PhysicsObject kissa = new PhysicsObject(40, 20);
27        kissa.Shape = Shape.Rectangle;
28        kissa.Mass = 10.0;
29        Add(kissa);
30
31
32        Gravity = new Vector(0, -1000);
33
34        LuoKentta();
35        LisaaNappaimet();
36
37        Camera.Follow(pelaaja1);
38        Camera.ZoomFactor = 1.2;
39        Camera.StayInLevel = true;
40    }
41
42    void LuoKentta()
43    {
44        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
45        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
46        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
47        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
48        kentta.SetTileMethod('p', LisaaOlio);
49        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
50        Level.CreateBorders();
51        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
52        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko",
53"Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta");
54        Add(alkuValikko);
55       
56    }
57
58    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        taso.Position = paikka;
62        taso.Color = Color.DarkBrown;
63        Add(taso);
64    }
65
66    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
69        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
70        tahti.Position = paikka;
71        tahti.Image = tahtiKuva;
72        tahti.Tag = "tahti";
73        Add(tahti);
74    }
75    void LisaaOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
76    {
77        PlatformCharacter p = new PlatformCharacter(leveys*0.9, korkeus*0.9);
78        p.Position = paikka;
79        p.Image = pompKuva;
80        Add(p);
81        p.Tag = "p";
82
83
84
85        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
86        tasoAivot.Speed = 100;
87
88        tasoAivot.FallsOffPlatforms = true;
89        tasoAivot.TriesToJump = true;
90
91        p.Brain = tasoAivot;
92
93    }
94
95
96
97    void Tormaap(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject p)
98    {
99        pelaaja1.Destroy();
100
101        Explosion rajahdys = new Explosion(50);
102        rajahdys.Position = p.Position;
103        Add(rajahdys);
104    }
105
106    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
107    {
108        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
109        pelaaja1.Position = paikka;
110        pelaaja1.Mass = 4.0;
111        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
112        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
113        AddCollisionHandler(pelaaja1, "p", Tormaap);
114        Add(pelaaja1);
115
116
117
118
119        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
120        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
121        pelaaja1.Weapon.InfiniteAmmo = true;
122        pelaaja1.Weapon.FireRate = 1.0;
123        pelaaja1.Weapon.Power.DefaultValue = 1100;
124        pelaaja1.Weapon.AmmoIgnoresGravity = true;
125        pelaaja1.Weapon.AmmoIgnoresExplosions = true;
126        pelaaja1.Weapon.CanHitOwner = false;
127        pelaaja1.Weapon.X = 10.0;
128        pelaaja1.Weapon.Y = -5.0;
129    }
130
131    void LisaaNappaimet()
132    {
133        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
134        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
135
136        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
137        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
138        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
139
140        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
141
142        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
143        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
144        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
145        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
146        Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "heitä kranaatti", pelaaja1);
147    }
148
149    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
150    {
151        hahmo.Walk(nopeus);
152    }
153
154    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
155    {
156        hahmo.Jump(nopeus);
157    }
158
159    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
160    {
161        maaliAani.Play();
162        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
163        tahti.Destroy();
164    }
165    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
166    {
167        ammus.Destroy();
168
169        if (kohde.Tag == "p")
170        {
171            kohde.Destroy();
172        }
173    }
174
175    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
176    {
177        if (pelaaja.IsDestroyed) return;
178
179        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
180
181        if (ammus != null)
182        {
183            //ammus.Size *= 3;
184            //ammus.Image = ...
185            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
186        }
187
188    }
189    void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
190    {
191        if (pelaaja.IsDestroyed) return;
192
193        Grenade kranu = new Grenade(3.0);
194        pelaaja1.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(1), 10000);
195
196
197        kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("p", KranaattiOsui);
198    }
199    void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v)
200    {
201        rajahdyksenKohde.Destroy();
202    }
203}
204
205
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.