source: 2016/30/TaavettiV/Street Alien Domination/Street Alien Domination/Street_Alien_Domination/Street_Alien_Domination.cs @ 8184

Revision 8184, 5.9 KB checked in by sieerinn, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Street_Alien_Domination : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    Image pompKuva = LoadImage("pomp");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    { PhysicsObject kissa = new PhysicsObject(40, 20);
26        kissa.Shape = Shape.Rectangle;
27        kissa.Mass = 10.0;
28        Add(kissa);
29
30
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        LuoKentta();
34        LisaaNappaimet();
35
36        Camera.Follow(pelaaja1);
37        Camera.ZoomFactor = 1.2;
38        Camera.StayInLevel = true;
39    }
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
44        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
45        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
46        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
47        kentta.SetTileMethod('p', LisaaOlio);
48        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
49        Level.CreateBorders();
50        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
51
52    }
53
54    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
55    {
56        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
57        taso.Position = paikka;
58        taso.Color = Color.DarkBrown;
59        Add(taso);
60    }
61
62    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
65        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
66        tahti.Position = paikka;
67        tahti.Image = tahtiKuva;
68        tahti.Tag = "tahti";
69        Add(tahti);
70    }
71    void LisaaOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        PlatformCharacter p = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
74        p.Position = paikka;
75        p.Image = pompKuva;
76        Add(p);
77        p.Tag = "p";
78
79       
80
81        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
82        tasoAivot.Speed = 100;
83
84        p.Brain = tasoAivot;
85    }
86
87
88
89    void Tormaap(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject p)
90    {
91        pelaaja1.Destroy();
92
93        Explosion rajahdys = new Explosion(50);
94        rajahdys.Position = p.Position;
95        Add(rajahdys);
96    }
97
98    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
99    {
100        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
101        pelaaja1.Position = paikka;
102        pelaaja1.Mass = 4.0;
103        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
104        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
105        AddCollisionHandler(pelaaja1, "p", Tormaap);
106        Add(pelaaja1);
107       
108
109
110
111        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
112        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
113        pelaaja1.Weapon.InfiniteAmmo = true;
114        pelaaja1.Weapon.FireRate = 1.0;
115        pelaaja1.Weapon.Power.DefaultValue = 2000;
116        pelaaja1.Weapon.AmmoIgnoresGravity = false;
117        pelaaja1.Weapon.AmmoIgnoresExplosions = true;
118        pelaaja1.Weapon.CanHitOwner = false;
119        pelaaja1.Weapon.X = 10.0;
120        pelaaja1.Weapon.Y = -5.0;
121    }
122
123    void LisaaNappaimet()
124    {
125        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
126        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
127
128        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
129        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
130        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
131
132        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
133
134        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
135        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
136        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
137        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
138        Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "heitä kranaatti", pelaaja1);
139    }
140
141    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
142    {
143        hahmo.Walk(nopeus);
144    }
145
146    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
147    {
148        hahmo.Jump(nopeus);
149    }
150
151    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
152    {
153        maaliAani.Play();
154        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
155        tahti.Destroy();
156    }
157    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
158    {
159        ammus.Destroy();
160    }
161
162    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
163    {
164        if (pelaaja.IsDestroyed) return;
165
166        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
167
168        if (ammus != null)
169        {
170            //ammus.Size *= 3;
171            //ammus.Image = ...
172            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
173        }
174
175    }
176    void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
177    {
178        if (pelaaja.IsDestroyed) return;
179
180        Grenade kranu = new Grenade(3.0);
181        pelaaja1.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(1), 10000);
182        kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui;
183        //Grenade.Destroy (palikan = false);
184
185        kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("vihollinen", KranaattiOsui);
186    }
187    void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v)
188    {
189        rajahdyksenKohde.Destroy();
190    }
191}
192
193
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.