source: 2016/30/TaavettiV/Street Alien Domination/Street Alien Domination/Street_Alien_Domination/Street_Alien_Domination.cs @ 8175

Revision 8175, 4.3 KB checked in by sieerinn, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Street_Alien_Domination : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
39        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
40        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Color = Color.DarkYellowGreen;
50        Add(taso);
51    }
52
53    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
57        tahti.Position = paikka;
58        tahti.Image = tahtiKuva;
59        tahti.Tag = "tahti";
60        Add(tahti);
61    }
62
63    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
66        pelaaja1.Position = paikka;
67        pelaaja1.Mass = 4.0;
68        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
69        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
70        Add(pelaaja1);
71
72        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
73        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
74        pelaaja1.Weapon.InfiniteAmmo = true;
75        pelaaja1.Weapon.FireRate = 100.0;
76        pelaaja1.Weapon.Power.DefaultValue = 200;
77        pelaaja1.Weapon.AmmoIgnoresGravity = false;
78        pelaaja1.Weapon.AmmoIgnoresExplosions = true;
79        pelaaja1.Weapon.CanHitOwner = false;
80        pelaaja1.Weapon.X = 10.0;
81        pelaaja1.Weapon.Y = -5.0;
82    }
83
84    void LisaaNappaimet()
85    {
86        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
87        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
88
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
90        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
91        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
92
93        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
94
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
97        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
98        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
99
100    }
101
102    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
103    {
104        hahmo.Walk(nopeus);
105    }
106
107    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
108    {
109        hahmo.Jump(nopeus);
110    }
111
112    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
113    {
114        maaliAani.Play();
115        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
116        tahti.Destroy();
117    }
118    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
119    {
120        ammus.Destroy();
121    }
122
123    void AmmuAseella(PlatformCharacter hahmo)
124    {
125        PhysicsObject ammus = hahmo.Weapon.Shoot();
126
127        if (ammus != null)
128        {
129            //ammus.Size *= 3;
130            //ammus.Image = ...
131            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
132        }
133    }
134
135
136}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.