source: 2016/30/SamuelL/pong/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 8120

Revision 8120, 4.6 KB checked in by salamber, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21
22    IntMeter pelaajan1pisteet;
23    IntMeter pelaajan2pisteet;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31
32        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34    }
35
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
40        pallo.Restitution = 1.0;
41        pallo.Shape = Shape.Circle;
42        Add(pallo);
43
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50
51        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
53        oikeaReuna.IsVisible = false;
54
55        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
56        ylaReuna.Restitution = 1.0;
57        ylaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
60        alaReuna.Restitution = 1.0;
61        alaReuna.IsVisible = false;
62
63
64        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
65        vasenReuna.Restitution = 1.0;
66        vasenReuna.IsVisible = false;
67
68        Level.Background.Color = Color.Black;
69
70        Camera.ZoomToLevel();
71
72
73    }
74
75    void AloitaPeli()
76    {
77        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
78        pallo.Hit(impulssi);
79    }
80
81    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
82    {
83        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
84        maila.Shape = Shape.Rectangle;
85        maila.X = x;
86        maila.Y = y;
87        maila.Restitution = 1.0;
88        Add(maila);
89        return maila;
90    }
91
92    void AsetaOhjaimet()
93    {
94        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
95        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
96        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusAlas);
97        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
98
99        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
100        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
101        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
102        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
103        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
104
105        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
106    }
107
108    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
109    {
110        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
116        {
117            maila.Velocity = Vector.Zero;
118            return;
119        }
120      maila.Velocity = nopeus;
121    }
122
123    IntMeter LuoPisteLaskuri (double x, double y)
124    {
125        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
126        laskuri.MaxValue = 10;
127       
128
129        Label naytto = new Label();
130        naytto.BindTo(laskuri);
131        naytto.X = x;
132        naytto.Y = y;
133        naytto.TextColor = Color.White;
134        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
135        naytto.Color = Level.Background.Color;
136        Add(naytto);
137
138        return laskuri;
139
140    }
141    void LisaaLaskurit()
142    {
143        pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri (Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
144            pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri (Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
145    }
146
147    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
148    {
149        if (kohde == oikeaReuna)
150        {
151            pelaajan1pisteet.Value += 1;
152        }
153        else if (kohde == vasenReuna)
154        {
155            pelaajan2pisteet.Value += 1;
156        }
157    }
158
159
160}
161
162
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.