source: 2016/30/SamuelL/Pong 2/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs @ 8120

Revision 8120, 4.2 KB checked in by salamber, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FysiikkaPeli1 : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 400);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    IntMeter pelaajan2Pisteet;
22
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29
30
31    }
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        Add(pallo);
36        pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
40        vasenReuna.Restitution = 1.0;
41        vasenReuna.IsVisible = false;
42         oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
43        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
44        oikeaReuna.IsVisible = false;
45        pallo.Restitution = 1.0;
46        Level.Background.Color = Color.Black;
47        Camera.ZoomToLevel();
48
49        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
50
51        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
52        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
53
54        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
55
56    }
57    void AloitaPeli()
58    {
59        Vector impulssi = new Vector(700.0, 50.0);
60        pallo.Hit(impulssi);
61
62
63    }
64    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
65    {
66        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
67        maila.Shape = Shape.Rectangle;
68        maila.X = x;
69        maila.Y = y;
70        maila.Restitution = 1.0;
71        Add(maila);
72        return maila;
73    }
74    void AsetaOhjaimet()
75    {
76        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
77        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
78        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
79        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
80
81        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
85
86        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
87
88        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
89    }
90    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
91    {
92        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
93        {
94            maila.Velocity = Vector.Zero;
95            return;
96        }
97        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
98        {
99            maila.Velocity = Vector.Zero;
100            return;
101
102
103        }
104        maila.Velocity = nopeus;
105    }
106    void LisaaLaskurit()
107    {
108        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
109        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
110    }
111    IntMeter LuoPisteLaskuri(Double x,double y)
112    {
113        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
114        laskuri.MaxValue = 10;
115        Label naytto = new Label();
116        naytto.BindTo(laskuri);
117        naytto.X = x;
118        naytto.Y = y;
119        naytto.TextColor = Color.White;
120        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
121        naytto.Color = Level.Background.Color;
122        Add(naytto);
123
124        return laskuri;
125
126    }
127    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
128    {
129        if (kohde == oikeaReuna)
130        {
131            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
132
133        }
134        else if (kohde == vasenReuna)
135        {
136            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
137        }
138    }
139}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.