source: 2016/30/NikoK/PongPjong/PongPjong/PongPjong/PongPjong.cs @ 8121

Revision 8121, 6.1 KB checked in by nimikeka, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PongPjong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24
25    public override void Begin()
26    {
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31     
32
33        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
34        pallo.Hit(impulssi);
35
36
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41         pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
42        pallo.Shape = Shape.Circle;
43        Add(pallo);
44        pallo.X = -200.0;
45        pallo.Y = 0.0;
46        pallo.Restitution = 1.0;
47        pallo.KineticFriction = 0.0;
48        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
49        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
50
51        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
52        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
53
54         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
55        vasenReuna.Restitution = 1.0;
56        vasenReuna.IsVisible = false;
57
58         oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
59        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
60        oikeaReuna.IsVisible = false;
61
62        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
63        alaReuna.Restitution = 1.0;
64        alaReuna.IsVisible = false;
65
66        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
67        ylaReuna.Restitution = 1.0;
68        ylaReuna.IsVisible = false;
69
70        pallo.Restitution = 1.0;
71        Level.Background.Color = Color.Orange;
72        Camera.ZoomToLevel();
73    }
74    void AloitaPeli()
75    {
76        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
77        pallo.Hit(impulssi);
78
79    }
80    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
81    {
82        PhysicsObject maila1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
83        maila1.Shape = Shape.Circle;
84        maila1.X = x;
85        maila1.Y = y;
86        maila1.Restitution = 1.0;
87        Add(maila1);
88        return maila1;
89    }
90    void AsetaOhjaimet()
91    {
92        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
93        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
94        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
95        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
96
97        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
100        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
101
102        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
103        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
104
105        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
106        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
107        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
108        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
109
110        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
111        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
112        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
113        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
114
115        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
116        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
117
118    }
119    void LiikutaMailaaYlos(PhysicsObject maila)
120    {
121        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
122        maila.Velocity = nopeus;
123    }
124    void LiikutaMailaaAlas(PhysicsObject maila)
125    {
126        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
127        maila.Velocity = nopeus;
128    }
129    void PysaytaMaila(PhysicsObject maila)
130    {
131        Vector nopeus = Vector.Zero;
132        maila.Velocity = nopeus;
133    }
134    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
135    {
136        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
137        {
138            maila.Velocity = Vector.Zero;
139            return;
140        }
141        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
142        {
143            maila.Velocity = Vector.Zero;
144            return;
145        }
146
147        maila.Velocity = nopeus;
148    }
149    void LisaaLaskurit()
150    {
151        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
152        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
153    }
154    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
155    {
156        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
157        laskuri.MaxValue = 10;
158        Label naytto = new Label();
159        naytto.BindTo(laskuri);
160        naytto.X = x;
161        naytto.Y = y;
162        naytto.TextColor = Color.White;
163        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
164        naytto.Color = Level.Background.Color;
165        Add(naytto);
166
167        return laskuri;
168    }
169    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
170    {
171        if (kohde == oikeaReuna)
172        {
173            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
174        }
175        else if (kohde == vasenReuna)
176        {
177            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
178        }
179    }
180
181
182}
183
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.