source: 2016/30/NikoK/PongPjong/PongPjong/PongPjong/PongPjong.cs @ 8091

Revision 8091, 5.6 KB checked in by nimikeka, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PongPjong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21
22    public override void Begin()
23    {
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27        AloitaPeli();
28     
29
30        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
31        pallo.Hit(impulssi);
32
33
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38         pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
39        pallo.Shape = Shape.Circle;
40        Add(pallo);
41        pallo.X = -200.0;
42        pallo.Y = 0.0;
43
44        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
45
46        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
47        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
48
49        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50        vasenReuna.Restitution = 1.0;
51        vasenReuna.IsVisible = false;
52        pallo.Restitution = 1.0;
53        Level.Background.Color = Color.Orange;
54        Camera.ZoomToLevel();
55    }
56    void AloitaPeli()
57    {
58        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
59        pallo.Hit(impulssi);
60
61    }
62    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
63    {
64        PhysicsObject maila1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
65        maila1.Shape = Shape.Rectangle;
66        maila1.X = x;
67        maila1.Y = y;
68        maila1.Restitution = 1.0;
69        Add(maila1);
70        return maila1;
71    }
72    void AsetaOhjaimet()
73    {
74        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
75        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
76        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
77        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
78
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
80        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
81        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
82        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83
84        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
85        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
86
87        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
88        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
90        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
91
92        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
93        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
95        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
96
97        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
98        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
99
100    }
101    void LiikutaMailaaYlos(PhysicsObject maila)
102    {
103        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
104        maila.Velocity = nopeus;
105    }
106    void LiikutaMailaaAlas(PhysicsObject maila)
107    {
108        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
109        maila.Velocity = nopeus;
110    }
111    void PysaytaMaila(PhysicsObject maila)
112    {
113        Vector nopeus = Vector.Zero;
114        maila.Velocity = nopeus;
115    }
116    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
117    {
118        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
119        {
120            maila.Velocity = Vector.Zero;
121            return;
122        }
123        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
124        {
125            maila.Velocity = Vector.Zero;
126            return;
127        }
128
129        maila.Velocity = nopeus;
130    }
131    void LisaaLaskurit()
132    {
133        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
134        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
135    }
136    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
137    {
138        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
139        laskuri.MaxValue = 10;
140        Label naytto = new Label();
141        naytto.BindTo(laskuri);
142        naytto.X = x;
143        naytto.Y = y;
144        naytto.TextColor = Color.White;
145        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
146        naytto.Color = Level.Background.Color;
147        Add(naytto);
148
149        return laskuri;
150    }
151    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
152    {
153        if (kohde == oikeaReuna)
154        {
155            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
156        }
157        else if (kohde == vasenReuna)
158        {
159            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
160        }
161
162}
163
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.