1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Diepiokaks : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image taustaKuva = LoadImage("ruudukko"); |
---|
12 | Image tankin1Kuva = LoadImage("tankki 1"); |
---|
13 | Image tankin2Kuva = LoadImage("tankki 2"); |
---|
14 | Image tykai1 = LoadImage("diepiotankki"); |
---|
15 | Image tykai2 = LoadImage("diepiotankki"); |
---|
16 | PhysicsObject tankki1; |
---|
17 | PhysicsObject tankki2; |
---|
18 | |
---|
19 | Cannon tankin1Tykki; |
---|
20 | Cannon tankin2Tykki; |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | public override void Begin() |
---|
24 | { |
---|
25 | LuoKenttä(); |
---|
26 | LisaaOhjaimetTankki1(); |
---|
27 | LisaaOhjaimetTankki2(); |
---|
28 | } |
---|
29 | void LuoKenttä() |
---|
30 | { |
---|
31 | |
---|
32 | Level.CreateLeftBorder(); |
---|
33 | Level.CreateRightBorder(); |
---|
34 | Level.CreateBottomBorder(); |
---|
35 | Level.CreateTopBorder(); |
---|
36 | |
---|
37 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
38 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
39 | |
---|
40 | tankki2 = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
41 | tankki2.Shape = Shape.Circle; |
---|
42 | tankki2.Mass = 5.0; |
---|
43 | tankki2.Image = tankin2Kuva; |
---|
44 | tankki2.X = -450.0; |
---|
45 | tankki2.Y = 0.0; |
---|
46 | tankin2Tykki = new Cannon(50, 30); |
---|
47 | tankin2Tykki.InfiniteAmmo = true; |
---|
48 | tankin2Tykki.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
49 | tankin2Tykki.X = 30.0; |
---|
50 | tankin2Tykki.Image = tykai2; |
---|
51 | tankki2.Add(tankin2Tykki); |
---|
52 | Add(tankki2, 1); |
---|
53 | |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
55 | tankki1 = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
56 | tankki1.Shape = Shape.Circle; |
---|
57 | tankki1.Mass = 5.0; |
---|
58 | tankki1.Image = tankin1Kuva; |
---|
59 | tankki1.X = 450.0; |
---|
60 | tankki1.Y = 0.0; |
---|
61 | tankin1Tykki = new Cannon(50, 30); |
---|
62 | tankin1Tykki.InfiniteAmmo = true; |
---|
63 | tankin1Tykki.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
64 | tankin1Tykki.X = -30.0; |
---|
65 | tankin1Tykki.Image = tykai1; |
---|
66 | tankki1.Add(tankin1Tykki); |
---|
67 | Add(tankki1, 1); |
---|
68 | } |
---|
69 | void LisaaOhjaimetTankki1() |
---|
70 | { |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaTankkia, "Liikuta tankkia vasemmalle", new Vector(-3000, 0)); |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaTankkia, "Liikuta tankkia oikealle", new Vector( 3000, 0)); |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaTankkia, "Liikuta tankkia ylos", new Vector( 0, 3000)); |
---|
74 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaTankkia, "Liikuta tankkia alas", new Vector( 0, -3000)); |
---|
75 | //Keyboard.Listen (Key.Space, ButtonState.Down, AmmuTankkilla, "Ammu tykilla", new Vector) |
---|
76 | IsMouseVisible = true; |
---|
77 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|
80 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaTankkia, "Liikuta tankkia vasemmalle", new Vector(-3000, 0)); |
---|
81 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaTankkia, "liikuta tankkia oikealle", new Vector(3000, 0)); |
---|
82 | ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaTankkia, "liikuta tankkia ylos", new Vector(0, 3000)); |
---|
83 | ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaTankkia, "Liikuta tankkia alas", new Vector(0, -3000)); |
---|
84 | } |
---|
85 | void Tahtaa(AnalogState hiirentila) |
---|
86 | { |
---|
87 | Vector suunta2 = (Mouse.PositionOnWorld - tankki1.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
88 | tankki1.Angle = suunta2.Angle; |
---|
89 | } |
---|
90 | void LisaaOhjaimetTankki2() |
---|
91 | { |
---|
92 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaTankia, "Liikuta tankkia vasemmalle", new Vector(-3000, 0)); |
---|
93 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaTankia, "liikuta tankkia oikealle", new Vector(3000, 0)); |
---|
94 | ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaTankia, "liikuta tankkia ylos", new Vector(0, 3000)); |
---|
95 | ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaTankia, "Liikuta tankkia alas", new Vector(0, -3000)); |
---|
96 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Tahta, "Tähtää aseella"); |
---|
97 | } |
---|
98 | void Tahta(AnalogState hiirenLiike) |
---|
99 | { |
---|
100 | |
---|
101 | } |
---|
102 | void LiikutaTankkia(Vector vector) |
---|
103 | { |
---|
104 | tankki1.Push(vector); |
---|
105 | } |
---|
106 | void LiikutaTankia(Vector vector) |
---|
107 | { |
---|
108 | tankki2.Push(vector); |
---|
109 | } |
---|
110 | void AmmusOsui(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
111 | { |
---|
112 | tankki2.Destroy(); |
---|
113 | Ammus.Destroy(); |
---|
114 | } |
---|
115 | void AmmuTankilla() |
---|
116 | { |
---|
117 | |
---|
118 | } |
---|
119 | } |
---|