source: 2016/30/NikoK/BAR/BAR/BAR/BAR.cs @ 8248

Revision 8248, 4.8 KB checked in by nimikeka, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class BAR : PhysicsGame
10{
11
12    const double nopeus = 200;
13    const double hyppyNopeus = 800;
14    const int RUUDUN_KOKO = 40;
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17    PlatformCharacter pelaaja2;
18
19    pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
20    pelaaja1.pyssy.InfiniteAmmo = true;
21    pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
22
23
24    Image pelaajanKuva = LoadImage("Armyguy");
25    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
26
27    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
28
29    public override void Begin()
30    {
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        LuoKentta();
34        LisaaNappaimet();
35
36
37        Camera.Follow(pelaaja1);
38        Camera.ZoomFactor = 1.2;
39        Camera.StayInLevel = true;
40    }
41    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
42    {
43
44    }
45
46    void LuoKentta()
47    {
48        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
49        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
50        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
51        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
52        kentta.SetTileMethod('G', LisaaPelaaja2);
53        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
54        Level.CreateBorders();
55        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
56    }
57
58    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        taso.Position = paikka;
62        taso.Color = Color.DarkGreen;
63        Add(taso);
64    }
65
66    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
69        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
70        tahti.Position = paikka;
71        tahti.Image = tahtiKuva;
72        tahti.Tag = "Ammo";
73        Add(tahti);
74    }
75
76    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
79        pelaaja1.Position = paikka;
80        pelaaja1.Mass = 400.0;
81        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
82        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Ammo", TormaaTahteen);
83        Add(pelaaja1);
84    }
85
86    void LisaaNappaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
90
91        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikut, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
92        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikut, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
94
95        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
96
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
99        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
100        ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
101
102        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
103    }
104    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja1)
105    {
106        PhysicsObject ammus = pelaaja1.Weapon.Shoot();
107        AssaultRifle pyssy = new AssaultRifle(20, 5);
108        pyssy.InfiniteAmmo = true;
109        pyssy.Power.Value = 2000;
110        pyssy.FireRate = 5.0;
111        pyssy.AmmoIgnoresGravity = false;
112        pyssy.AmmoIgnoresExplosions = true;
113        pyssy.CanHitOwner = false;
114        pyssy.Image = AssaultRifle;
115
116
117        if (ammus != null)
118        {
119
120        }
121    }
122
123    void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja1, double nopeus)
124    {
125        pelaaja1.Walk(200.0);
126    }
127
128    void Hyppaa(PlatformCharacter pelaaja1, double nopeus)
129    {
130        pelaaja1.Jump(800.0);
131    }
132
133    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
134    {
135        maaliAani.Play();
136        MessageDisplay.Add("Keräsit Ammuksen!");
137        tahti.Destroy();
138    }
139    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
140    {
141        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
142        pelaaja2.Position = paikka;
143        pelaaja2.Mass = 400.0;
144        pelaaja2.Image = pelaajanKuva;
145        AddCollisionHandler(pelaaja2, "Ammo", TormaaTahteen);
146        Add(pelaaja2);
147    }
148    void Liikut(PlatformCharacter pelaaja2, double nopeus)
149    {
150        pelaaja2.Walk(200.0);
151    }
152
153    void Hyppa(PlatformCharacter pelaaja2, double nopeus)
154    {
155        pelaaja2.Jump(800.0);
156    }
157}
158   
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.