source: 2016/30/NikoK/BAR/BAR/BAR/BAR.cs @ 8121

Revision 8121, 4.1 KB checked in by nimikeka, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class BAR : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 800;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("Armyguy");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
20
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22
23    public override void Begin()
24    {
25        Gravity = new Vector(0, -1000);
26
27        LuoKentta();
28        LisaaNappaimet();
29
30
31        Camera.Follow(pelaaja1);
32        Camera.ZoomFactor = 1.2;
33        Camera.StayInLevel = true;
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
42        kentta.SetTileMethod('G', LisaaPelaaja2);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
46    }
47
48    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
51        taso.Position = paikka;
52        taso.Color = Color.DarkGreen;
53        Add(taso);
54    }
55
56    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
60        tahti.Position = paikka;
61        tahti.Image = tahtiKuva;
62        tahti.Tag = "Ammo";
63        Add(tahti);
64    }
65
66    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
69        pelaaja1.Position = paikka;
70        pelaaja1.Mass = 400.0;
71        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
72        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Ammo", TormaaTahteen);
73        Add(pelaaja1);
74    }
75
76    void LisaaNappaimet()
77    {
78        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
79        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
80
81        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikut, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
82        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikut, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
84
85        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
86
87        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
88        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
89        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
90
91        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
92    }
93
94    void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja1, double nopeus)
95    {
96        pelaaja1.Walk(200.0);
97    }
98
99    void Hyppaa(PlatformCharacter pelaaja1, double nopeus)
100    {
101        pelaaja1.Jump(800.0);
102    }
103
104    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
105    {
106        maaliAani.Play();
107        MessageDisplay.Add("Keräsit Ammuksen!");
108        tahti.Destroy();
109    }
110    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
111    {
112        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
113        pelaaja2.Position = paikka;
114        pelaaja2.Mass = 400.0;
115        pelaaja2.Image = pelaajanKuva;
116        AddCollisionHandler(pelaaja2, "Ammo", TormaaTahteen);
117        Add(pelaaja2);
118    }
119    void Liikut(PlatformCharacter pelaaja2, double nopeus)
120    {
121        pelaaja2.Walk(200.0);
122    }
123
124    void Hyppa(PlatformCharacter pelaaja2, double nopeus)
125    {
126        pelaaja2.Jump(800.0);
127    }
128}
129   
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.