source: 2016/30/LukaH/Spikemania/Spikemania/Spikemania/Spikemania.cs @ 8125

Revision 8125, 4.6 KB checked in by sieerinn, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Spikemania : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15
16    Vector spawni = Vector.Zero;
17
18    PlatformCharacter pelaaja1;
19
20    Image avaimenkuva = LoadImage("avain");
21    Image ovenkuva = LoadImage("ovi");
22    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
23    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
24
25    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
26
27    public override void Begin()
28    {
29        Gravity = new Vector(0, -1000);
30
31        LuoKentta();
32        LisaaNappaimet();
33
34        //Camera.Follow(pelaaja1);
35        //Camera.ZoomFactor = 1.2;
36        //Camera.StayInLevel = true;
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("Level1");
42        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
43        kentta.SetTileMethod('p', LisaaPiikki);
44        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
45        kentta.SetTileMethod('a', LisaaAvain);
46        kentta.SetTileMethod('o', LisaaOvi);
47        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
48        Level.CreateBorders();
49        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
50        Camera.ZoomToAllObjects();
51   
52    }
53    void LisaaOvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject Ovi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus *2);
56        Ovi.IgnoresCollisionResponse = false;
57        Ovi.Position = paikka + new Vector(0, korkeus / 2);
58        Ovi.Shape = Shape.Rectangle;
59        Add(Ovi);
60        Ovi.Image = ovenkuva;
61    }
62    void LisaaAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        PhysicsObject Avain = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
65        Avain.IgnoresCollisionResponse = false;
66        Avain.Position = paikka;
67        Avain.Tag = "Avain";
68        Add(Avain);
69        Avain.Image = avaimenkuva;
70    }
71
72    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
73    {
74        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
75        taso.Position = paikka;
76        taso.Color = Color.DarkGray;
77        Add(taso);
78    }
79
80    void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
81    {
82        PhysicsObject Piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
83        Piikki.IgnoresCollisionResponse = false;
84        Piikki.Position = paikka;
85        Piikki.Shape = Shape.Triangle;
86        Piikki.Color = Color.LightGray;
87        Piikki.Tag = "Piikki";
88        Add(Piikki);
89    }
90
91    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
92    {
93        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
94        pelaaja1.Position = paikka;
95        spawni = paikka;
96        pelaaja1.Mass = 4.0;
97        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
98        //AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
99        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Piikki", TormaaPiikkiin);
100        Add(pelaaja1);
101
102    }
103    void TormaaPiikkiin(PhysicsObject Pelaaja1, PhysicsObject Piikki)
104    {
105        Pelaaja1.Position = spawni;
106    }
107   
108
109    void LisaaNappaimet()
110    {
111        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
112        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
113
114        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
115        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
116        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
117
118        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
119
120        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
121        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
122        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
123
124        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
125    }
126
127    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
128    {
129        hahmo.Walk(nopeus);
130    }
131
132    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
133    {
134        hahmo.Jump(nopeus);
135    }
136
137    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
138    {
139        maaliAani.Play();
140        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
141        tahti.Destroy();
142    }
143}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.