source: 2016/30/JuhaniP/FysiikkaPeliräjähdys/FysiikkaPeliräjähdys/FysiikkaPeliräjähdys/FysiikkaPeliräjähdys.cs @ 8088

Revision 8088, 1.7 KB checked in by ukjupenn, 3 years ago (diff)

5/7

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FysiikkaPeliräjähdys : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    public override void Begin()
13    {
14        LuoKentta();
15        AloitaPeli();
16        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
17        pallo.Hit(impulssi);
18
19        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
20        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
21    }
22    void LuoKentta()
23    {
24        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
25        Add(pallo);
26        pallo.Shape = Shape.Circle;
27        pallo.X = -200.0;
28        pallo.Y = 0.0;
29        Level.CreateBorders(1.0, false);
30        pallo.Restitution = 1.0;
31        Camera.ZoomToLevel();
32        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
33        maila.Shape = Shape.Rectangle;
34        maila.X = Level.Left + 20.0;
35        maila.Y = 0.0;
36        maila.Restitution = 1.0;
37        Add(maila);
38        LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
39        LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
40
41    }
42    void AloitaPeli()
43    {
44        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
45        pallo.Hit(impulssi);
46    }
47    void LuoMaila(double x, double y)
48    {
49        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
50        maila.Shape = Shape.Rectangle;
51        maila.X = x;
52        maila.Y = y;
53        maila.Restitution = 1.0;
54        Add(maila);
55    }
56    void AsetaOhjaimet()
57    {
58        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
59    }
60
61
62}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.