source: 2016/30/AleksiN/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 8096

Revision 8096, 4.4 KB checked in by empaheik, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AloitaPeli();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29    }
30    void LuoKentta()
31    {
32        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
33        pallo.Shape = Shape.Circle;
34        Add(pallo);
35        pallo.X = -200.0;
36        pallo.Y = 0.0;
37        pallo.Restitution = 1.0;
38        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
39
40        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
41        vasenReuna.Restitution = 1.0;
42        vasenReuna.IsVisible = false;
43
44        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
45        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
46        oikeaReuna.IsVisible = false;
47
48        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
49        alaReuna.Restitution = 1.0;
50        alaReuna.IsVisible = false;
51
52        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
53        ylaReuna.Restitution = 1.0;
54        ylaReuna.IsVisible = false;
55
56        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
57        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
58
59        Level.Background.Color = Color.Black;
60        Camera.ZoomToLevel();
61    }
62    void AloitaPeli()
63    {
64        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
65        pallo.Hit(impulssi);
66    }
67    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
68    {
69        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
70        maila.Shape = Shape.Rectangle;
71        maila.X = x;
72        maila.Y = y;
73        maila.Restitution = 1.0;
74        Add(maila);
75        return maila;
76    }
77    void AsetaOhjaimet()
78    {
79        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
80        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
81        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
82        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
83
84        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
85        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
86        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
87        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
88
89        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
90        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
91    }
92    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
93    {
94        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
95        {
96            maila.Velocity = Vector.Zero;
97            return;
98        }
99        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
100        {
101            maila.Velocity = Vector.Zero;
102            return;
103        }
104
105        maila.Velocity = nopeus;
106    }
107    void LisaaLaskurit()
108    {
109        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
110        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
111    }
112    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
113    {
114        IntMeter Laskuri = new IntMeter(0);
115        Laskuri.MaxValue = 10;
116
117        Label naytto = new Label();
118        naytto.BindTo(Laskuri);
119        naytto.X = x;
120        naytto.Y = y;
121        naytto.TextColor = Color.White;
122        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
123        naytto.Color = Level.Background.Color;
124        Add(naytto);
125
126        return Laskuri;
127    }
128    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
129    {
130        if (kohde == oikeaReuna)
131        {
132            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
133        }
134        else if (kohde == vasenReuna)
135        {
136            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
137        }
138    }
139}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.