source: 2016/30/AapoN/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 8132

Revision 8132, 4.3 KB checked in by aajonaas, 4 years ago (diff)

Peli on valmis

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    IntMeter Pelaajan1pisteet;
14    IntMeter Pelaajan2pisteet;
15
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    PhysicsObject vasenreuna;
21    PhysicsObject oikeareuna;
22    public override void Begin()
23    {
24        luokentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        AloitaPeli();
27        lisaalaskurit();
28    }
29    void luokentta()
30    {
31        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
32        pallo.Shape = Shape.Circle;
33        pallo.X = -200.0;
34        pallo.Y = 0.0;
35        Level.CreateBorders(1.0, false);
36        pallo.Restitution = 1.0;
37        Add(pallo);
38        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
39
40        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
42
43        vasenreuna = Level.CreateLeftBorder();
44        vasenreuna.Restitution = 1.0;
45        oikeareuna = Level.CreateRightBorder();
46        oikeareuna.Restitution = 1.0;
47        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder();
48        alareuna.Restitution = 1.0;
49        PhysicsObject yläreuna = Level.CreateTopBorder();
50        yläreuna.Restitution = 1.0;
51        Level.Background.Color = Color.Black;
52
53        Camera.ZoomToLevel();
54
55
56
57    }
58    void AloitaPeli()
59    {
60        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
61        pallo.Hit(impulssi);
62    }
63    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
64    {
65        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
66        maila.Shape = Shape.Rectangle;
67        maila.X = x;
68        maila.Y = y;
69        maila.Restitution = 1.0;
70        Add(maila);
71        return maila;
72    }
73    void AsetaOhjaimet()
74    {
75        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: liikuttaa mailaa ylos", maila1, nopeusYlos);
76        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
77        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: liikuttaa mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
78        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
79
80        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: liikuttaa mailaa ylos", maila2, nopeusYlos);
81        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
82        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: liikuttaa mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
83        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
84
85        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
86    }
87
88    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
89    {
90        if ((nopeus.Y < 0 && (maila.Bottom < Level.Bottom)))
91        {
92            maila.Velocity = Vector.Zero;
93            return;
94        }
95
96        if ((nopeus.Y > 0 && (maila.Top > Level.Top)))
97        {
98            maila.Velocity = Vector.Zero;
99            return;
100        }
101        maila.Velocity = nopeus;
102    }
103    void lisaalaskurit()
104    {
105        Pelaajan1pisteet = luoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
106        Pelaajan2pisteet = luoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
107
108
109    }
110    IntMeter luoPisteLaskuri(double x, double y)
111    {
112        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
113
114        laskuri.MaxValue = 10;
115        Label naytto = new Label();
116        naytto.BindTo(laskuri);
117        naytto.X = x;
118        naytto.Y = y;
119        naytto.TextColor = Color.White;
120        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
121        naytto.Color = Level.Background.Color;
122        Add(naytto);
123        return laskuri;
124    }
125    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
126    {
127        if (kohde == oikeareuna)
128        {
129            Pelaajan1pisteet.Value += 1;
130
131
132        }
133        else if (kohde == vasenreuna)
134        {
135            Pelaajan2pisteet.Value += 1;
136        }
137    }
138}
139
140
141
142
143
144
145
146 
147   
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.