source: 2016/27/ValtteriM/Ultimate platformer jumpping/Ultimate platformer jumpping/Ultimate_platformer_jumpping/Ultimate_platformer_jumpping.cs @ 8288

Revision 8288, 4.4 KB checked in by sieerinn, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Ultimate_platformer_jumpping : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("kana");
19    Image pelaajan2Kuva = LoadImage("tiikeri");
20
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22
23    public override void Begin()
24    {
25        Gravity = new Vector(0, -1000);
26
27        LuoKentta();
28        LisaaNappaimet();
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('v', LisaaVaara);
40        kentta.SetTileMethod('C', LisaaPelaaja1);
41        kentta.SetTileMethod('t', LisaaPelaaja2);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Aqua);
45    }
46
47    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
50        taso.Position = paikka;
51        taso.Color = Color.Gray;
52        Add(taso);
53    }
54
55    void LisaaVaara(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        taso.Position = paikka;
59        taso.Color = Color.Transparent;
60        taso.Tag = "vaara";
61        Add(taso);
62    }
63
64    PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva)
65    {
66        PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(leveys*0.7, korkeus*0.7);
67        pelaaja.Position = paikka;
68        pelaaja.Mass = 0.1;
69        pelaaja.Image = kuva;
70        Add(pelaaja);
71
72        AddCollisionHandler(pelaaja, "vaara", TormaaVaaraan);
73        return pelaaja;
74    }
75
76    void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka,leveys,korkeus,pelaajanKuva);
79    }
80
81    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
82    {
83        pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus,pelaajan2Kuva);
84    }
85
86    void LisaaNappaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
90
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
92        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, asetaesine, "", pelaaja1);
95
96        Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
98        Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
99        Keyboard.Listen(Key.NumPad7, ButtonState.Pressed, asetaesine, "", pelaaja2);
100
101        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
102
103        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
104        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
105        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
106
107        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
108    }
109
110    void asetaesine(PlatformCharacter hahmo)
111    {
112        LisaaTaso(hahmo.Position + new Vector(0,RUUDUN_KOKO), RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
113    }
114
115    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
116    {
117        hahmo.Walk(nopeus);
118    }
119
120    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
121    {
122        hahmo.Jump(nopeus);
123    }
124
125    void TormaaVaaraan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject vaara)
126    {
127        hahmo.Destroy();
128    }
129}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.