source: 2016/27/PekkaP/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops/FinnishTroops.cs @ 7894

Revision 7894, 8.1 KB checked in by pepihlaj, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FinnishTroops : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("SOTILAS");
17    Image cash = LoadImage("Cash");
18    Image pahisKuva = LoadImage("Sotilas1Vihollinen");
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    Image ammus = LoadImage("Ammus2");
22    Image Palikka = LoadImage("Palikka");
23    IntMeter PelaajanElamat;
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -1000);
27
28        LuoKentta();
29        LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 20.0, Screen.Top - 20.0);
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37
38    void LuoKentta()
39    {
40        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
41        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
42        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
43        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
44        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPahis);
45        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.CreateGradient(Color.OrangeRed, Color.Black);
48    }
49
50    void LisaaPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
51    {
52        Vihu pahis = new Vihu(leveys * 0.8, korkeus * 0.9);
53        pahis.X = -100;
54        pahis.Y = -100;
55        // ...
56        pahis.ElamaLaskuri.Value--;
57        pahis.Image = pahisKuva;
58        pahis.Position = paikka;
59        Add(pahis);
60        pahis.Tag = "PahisSotilas";
61
62        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
63        tasoAivot.JumpSpeed = 700;
64        tasoAivot.TriesToJump = true;
65        tasoAivot.Speed = 100;
66        tasoAivot.FallsOffPlatforms = true;
67        pahis.Brain = tasoAivot;
68
69        pahis.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
70        pahis.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
71        Timer ajastin = new Timer();
72        ajastin.Interval = 1.5;
73        ajastin.Timeout += delegate { PahisAmmuAseella(pahis); };
74            ajastin.Start();
75
76
77    }
78
79    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
80    {
81        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
82        taso.Position = paikka;
83        taso.Image = Palikka;
84        Add(taso);
85    }
86
87    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
88    {
89        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
90        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
91        tahti.Position = paikka;
92        tahti.Image = cash;
93        tahti.Tag = "Cash";
94        Add(tahti);
95    }
96
97    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
98    {
99        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 0.6, korkeus * 0.9);
100        pelaaja1.Position = paikka;
101        pelaaja1.Mass = 4.0;
102        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
103        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Cash", TormaaTahteen);
104        Add(pelaaja1);
105        pelaaja1.Tag = "pelaaja1";
106
107        //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen
108        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
109
110        //Ammusten määrä aluksi:
111        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
112
113        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin?
114        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
115
116        Grenade kranaatti = new Grenade(4.0);
117
118        PelaajanElamat = new IntMeter(5);
119
120        Label pelaajanElama = new Label();
121        pelaajanElama.X = pelaaja1.X + 600;
122        pelaajanElama.Y = pelaaja1.Y + 600;
123        pelaajanElama.TextColor = Color.LightPink;
124        pelaajanElama.Color = Color.Transparent;
125        pelaajanElama.BindTo(PelaajanElamat);
126        Add(pelaajanElama);
127
128    }
129    void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
130    {
131        Grenade kranu = new Grenade(4.0);
132        Add(kranu);
133        pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000);
134        kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui;
135    }
136    void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v)
137    {
138        if (rajahdyksenKohde.Tag.Equals("PahisSotilas") || rajahdyksenKohde.Tag.Equals("pelaaja1")) rajahdyksenKohde.Destroy();
139    }
140
141
142    void LisaaNappaimet()
143    {
144        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
145        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
146        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heitä kranu", pelaaja1);
147        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
148        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
149        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
150
151        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
152
153        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
154        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
155        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
156
157        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
158
159        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
160    }
161
162    void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja1, double nopeus)
163    {
164        pelaaja1.Walk(nopeus);
165    }
166
167    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
168    {
169        pelaaja1.Jump(nopeus);
170    }
171
172    void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject tahti)
173    {
174        maaliAani.Play();
175        MessageDisplay.Add("Cash");
176        tahti.Destroy();
177        pelaajan1Pisteet.Value += 100;
178
179    }
180
181
182    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
183    {
184        pelaajan1Pisteet = new IntMeter(0);
185        pelaajan1Pisteet.MaxValue = 1900;
186
187        Label naytto = new Label();
188        naytto.BindTo(pelaajan1Pisteet);
189        naytto.X = x;
190        naytto.Y = y;
191        naytto.TextColor = Color.Black;
192        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
193        naytto.Color = Level.Background.Color;
194        Add(naytto);
195
196
197        return pelaajan1Pisteet;
198    }
199    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
200    {
201        if (kohde == pelaaja1)
202        {
203            if (PelaajanElamat > 0)
204            {
205                PelaajanElamat.Value -= 1;
206                if (PelaajanElamat == 0)
207                {
208                    pelaaja1.Destroy();
209                }
210            }
211
212        }
213        if (kohde == pelaaja1)
214        {
215            if (PelaajanElamat > 0)
216            {
217                PelaajanElamat.Value -= 1;
218                if (PelaajanElamat == 0)
219                {
220                    pelaaja1.Destroy();
221                }
222            }
223
224        }
225
226
227        ammus.Destroy();
228    }
229    void PahisAmmuAseella(PlatformCharacter pahis)
230    {
231        PhysicsObject ammus = pahis.Weapon.Shoot();
232        if (ammus != null)
233        {
234            ammus.Size *= 1.0;
235            ammus.Image = LoadImage("Ammus2");
236            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
237
238        }
239
240    }
241    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
242    {
243        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
244        if (ammus != null)
245        {
246            ammus.Size *= 1.0;
247            ammus.Image = LoadImage("Ammus2");
248            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
249
250        }
251   
252    }
253   
254}
255
256class Vihu : PlatformCharacter
257{
258    private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3);
259    public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } }
260
261    public Vihu(double leveys, double korkeus)
262        : base(leveys, korkeus)
263    {
264        elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); };
265       
266    }
267}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.